اسد زاده:

توسعه زیرساخت‌های شهری به محرومیت‌زدایی می‌انجامد

شهردار منطقه چهار شیراز از توسعه و بهسازی زیرساخت‌های شهری با هدف محرومیت زدایی، ایجاد ارزش افزوده و افزایش نشاط شهروندان خبر داد.

حسام الدین اسد زاده با تشریح برخی از پروژه‌های در دست اجرا گفت: سرانه فضای سبز در این محدوده از شیراز از وضعیت مطلوبی برخوردار است و برای نگهداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود نیازمند بکارگیری نیروی انسانی توانمند و سرمایه‌گذاری هستیم.

او گفت: توسعه زیرساخت‌های شهری به محرومیت‌زدایی و ایجاد ارزش افزوده برای شهروندان می‌انجامد، مرمت و بهسازی بوستان‌های سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و با هدف استفاده بهتر شهروندان از امکانات موجود، رفع نازیبایی‌های بصری و در نهایت ایجاد محیطی بهتر و مطلوب‌تر برای شهروندان در حال انجام است.

شهردار منطقه چهار در ادامه با تشریح برخی از پروژه‌های منطقه ۴ شهرداری شیراز که در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز و بهسازی بوستان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بوستان‌های خلیلی، معلم و باغ جنت در دست بهسازی قرار دارند. همچنین پیست اسکیتی در بوستان معلم به منظور تشویق جوانان به فعالیت‌های ورزشی و پرهیز از آسیب‌های اجتماعی احداث شده و مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

پروژه‌های مناسب‌سازی برای معلولان و سالمندان

شهردار منطقه ۴ شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: به موازات طرح‌های عمرانی و توسعه فضای سبز که از آن‌ها یاد شد، پروژه بهسازی و رفع اختلاف ارتفاع معابر نیز در دستور کار قرار دارد.

او، هدف از این پروژه‌ها را تسهیل در رفت و آمد شهروندان، مناسب‌سازی معابر جهت تردد سالمندان و معلولین یاد کرد و گفت: این پروژه‌های شهری با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در محور‌های سراج، پاسارگاد، نهضت، سفیر و سایر مسیر‌های که نیاز به بهسازی داشتند، در حال اجرا است.

مقابله با خشکسالی با طرح‌های دوستدار محیط زیست

او، یکی از رسالت‌های مهم مدیریت شهری را توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع اعلام کرد و گفت: اجرای مخازن بتنی و بلوکی دفنی آب از دیگر پروژه‌های مهم در سطح شهرداری منطقه ۴ است که این پروژه‌ها با توجه به بحران‌های خشکسالی و اهمیت جلوگیری از هدر رفت آب نقش ارزنده‌ای در مدیریت منابع دارد.

شهردار منطقه ۴ اجرای مخازن بتنی و بلوکی دفنی آب را از طرح‌های مهم و تاثیرگذار برای آبیاری فضای سبز معرفی کرد و گفت: چهار مخازن در سطح منطقه با احجام ۱۵۰ تا ۳۰۰ مترمکعب در دست احداث است و این پروژه‌های دوستدار محیط زیست در پارک ایرانی و پل امام حسن احداث و در مجموعه باغ جنت، خیابان کمیل و سطح منطقه در برنامه اجرا قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول اعتبار این پروژه‌ها که نقش مهمی در مدیریت مصرف آب دارند بیش از ۲۰ میلیارد ریال در بخش ابنیه و ۱۰ میلیارد ریال در بخش تاسیسات است و در سال جاری با اخذ پیمانکار ادامه خواهد یافت.

اسدزاده در ادامه رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های شهری را یکی از رسالت‌های مدیریت شهری برشمرد و گفت: عملیات اجرایی تعمیر، بهسازی، رفع مشکلات سیستم فاضلابی و تعویض سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های شقایق، کودک و صاحب الامر، ایرانی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در دست انجام است و در سایر بوستان‌های منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.