آموزش های ترافیکی به دامداران و عشایر حاشیه جاده‌ها

رئیس پلیس راه شمال کرمان از آموزش دامداران و عشایر حاشیه جاده‌های شمالی استان با هدف پیشگیری از حوادث ناگوار و ارتقاء ایمنی خبر داد.

سرهنگ علی رضایی گفت:آموزش دامداران و عشایر حاشیه جاده‌های شمالی استان با هدف پیشگیری از حوادث ناگوار و ارتقای ایمنی این قشر زحمت کش است.

او می‌گوید:کارشناسان پلیس راه شمال در این طرح آموزشی با حضور در محل اسکان عشایر کوچ رو در خصوص نکات ایمنی حین تردداحشام، اسکان و برپایی چادر و محل نگهداری دام‌ها و در خصوص مواظبت از کودکان خود آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند.

به گفته رئیس پلیس راه شمال استان در این برنامه‌ها به دامداران و عشایر آموزش داده می‌شود که برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی در هنگام عبور دام از ورود ناگهانی احشام خود به سطح جاده‌ها جلوگیری و حتی الامکان از چراندن آن‌ها در کناره و عرض راه خودداری کنند.

او گفت:آموزش فرهنگ ترافیکی به دامداران و عشایر کوچ رو از دیگر اولویت‌های کاری پلیس راه شمال استان در ارتقای ایمنی تردد آنان و سایر کاربران راه‌ها است و این قشر شریف و زحمت کش لازم است از مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی خود در زمینه جابجایی و حرکت دادن احشام در حاشیه ورودی جاده‌ها مطلع باشند.

به کفته سرهنگ رضایی باتوجه روند روز افزون استفاده عشایر از وسایل نقلیه‌ای مانند انواع وانت و تراکتور کارشناسان پلیس راه با هماهنگی، مقررات مربوط به استفاده از این وسایل نقلیه و یدک کشی با آن‌ها در محور‌های مواصلاتی را آموزش می‌دهند تا  با گسترده شدن دایره آموزش‌ها به این قشر، شاهد ارتقای ایمنی ترافیکی آنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار