عبداللهی:

نشت مخزن کارخانه کربنات سدیم مهار شد + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از پایان عملیات اطفاء و مهار نشتی و لکه گیری توسط نیروهای آتش نشان در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد خبر داد.

خلیل عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از پایان عملیات اطفاء و مهار نشتی و لکه گیری توسط نیروهای آتش نشان در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد خبر داد.

او گفت: در این حادثه یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد دچار نشتی شد که با حضور سریع و به موقع ضمن انجام عملیات برای متوقف کردن نشت گاز، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام شد.

به دنبال در پی انفجار و حریق مخزن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروز آباد نیروهای تیم واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز نیز راهی محل حادثه شدند.

به گفته محمد هادی قانع به دنبال وقوع حادثه انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم که در شهرستان فیروزآباد مستقر است و نشتی شدید مخازن آمونیاک کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شده و نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند.

قانع که خود به محل حادثه اعزام شده، گفت: با توجه به اعلام نیاز مدیریت بحران استانداری فارس و درخواست از سازمان آتش‌نشانی شیراز تیم های واکنش سریع آتش نشانی شیراز با تجهیزات ویژه به محل حادثه شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: در پی گزارش انفجار در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه متشکل از دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به شهرستان فیروزآباد اعزام شدند.

محمدجواد مرادیان افزود: پس از گزارش حادثه انفجار، ستاد مدیریت عملیات بحران دانشگاه فعال شد و تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.

او گفت: در همان دقایق نخست وقوع حادثه، ۱۲ دستگاه آمبولانس از شیراز و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبندو کوار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش شبکه بهداشت و درمان فیروز آباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه خبر داد و گفت: برای بررسی ماده فعال حادثه برای پیشگیری و مراقبت‌ها نی اقداماتی صورت گرفت.

دکتر مرادیان اعلام کرد: ۱۳۰ نفر مصدوم از حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام در حال مداوا هستند هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
من اصولا ادم خوش بینی هستم اما این حجم از حادثه توی دوهفته نمی تونه اتفاقی باشه شایدم من اشتباه می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
این چه کلیپیه گذاشتید تماشای پرواز هلیکوپتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
الان این چه فیلمی هست که شما گذاشتید؟