سخنگوی ستاد مدیریت کرونا:

روند کاهشی آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ادامه دارد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت:روند کاهشی آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان همدان همچنان ادامه دارد.

حمید پورحسینی  گفت:شمار موارد جدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان از ۱۳۰ نفر به ۹۲ نفر در هفته گذشته رسیده که حدود ۳۰.۳ درصد کاهش داشته است.

او گفت:در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹۶ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته و ۱۵۰ بیمار در اورژانس‌های استان همدان پذیرش و از این تعداد ۱۸ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونایی در بخش عادی و سه بیمار در بخش آی. سی. یو بستری شدند.

 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۶۳ نفر رسیده است که از این تعداد سه نفر در بخش آی. سی. یو بستری شدند و وضعیت جسمی سه تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

همچنین مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل هشت دهم درصد افزایش و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۷۴ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۳۳ هزار و ۳۲۱ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

حسینی در زمینه آخرین آمار واکسیناسیون نیز گفت: بیش از سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۹ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۶ درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

او گفت:درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است و همچنین آمار دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳.۳ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۷ درصد و نوبت دوم ۱۲.۹ درصد است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت:کاهش استقبال از واکسیناسیون موجب جمع آوری و نیمه تعطیل شدن فعالیت برخی مراکز شده است و با وجود شیوع برخی بیماری‌های جدید برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید از هم اینک نسبت به تزریق واکسن توسط گروه‌های هدف توجه شود.

براساس رنگ بندی اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۹ شهرستان در استان همدان در وضعیت آبی و شهرستان تویسرکان در وضعیت زرد کرونایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار