محققان به دنبال اسرار زمین در یک شهاب سنگ مریخی

یک گروه چند ملیتی از محققان سعی دارند با بررسی یک شهاب‌سنگ مریخی، به پرسش‌های اساسی خود در مورد زمین پاسخ دهند.

به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد گذشته سیاره زمین، توسط یک گروه پژوهشی بین‌المللی به دست آمده است. به عنوان مثال محققان ادعا می‌کنند بیش از ۴.۵ میلیارد سال پیش، این امکان وجود داشت که سیاره مریخ، پوسته‌ای مشابه با ایسلند امروزی زمین داشته باشد.

این پژوهش که به کمک قدیمی‌ترین قطعه به دست آمده از مریخ (یک شهاب‌سنگ ۴.۴۸ میلیارد ساله) انجام شده است، اطلاعاتی را در مورد سیاره زمین و سیاره مریخ ارائه می‌دهد.

والری پایره (Valerie Payré) پژوهشگر بخش نجوم و علوم سیاره‌ای دانشگاه آریزونای شمالی (NAU) و یکی از پژوهشگران این پروژه گفت: این شهاب‌سنگ، نخستین مرحله از تکامل مریخ و همه سیارات مشابه زمین را ثبت کرد. از آنجا که زمین سطح قدیمی خود را از دست داد، مشاهده چنین چیزی در زمین‌های باستانی مریخ، روزنه‌ای نادر به سوی کشف اطلاعاتی در مورد سطح زمین باستانی است.

محققان به دنبال اسرار زمین در یک شهاب سنگ مریخی

این شهاب‌سنگ که ترکیب شیمیایی آن نشان می‌دهد که مریخ فعالیت آتشفشانی داشته، نخستین مرحله از تکامل مریخ را ثبت کرده است. اگرچه این شهاب‌سنگ بین ۵ تا ۱۰ میلیون سال پیش از سطح مریخ به بیرون پرتاب شده، اما منطقه منبع و زمینه زمین‌شناسی آن، مثل یک راز باقی مانده است. شایان ذکر است هنوز چیز مشخصی از تحقیقات، گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
هوالرزاق
سلام من کارشناس شهاب سنگ هستم وبرای فروش هم کار میکنم برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید یا واتساپ، روبیکا، ایتا، سروش، ایگپ، درخدمتم 09922523578
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۷ تير ۱۴۰۱
بابا بیخیال این مریخ شید. به هیچ وجه نخواهید توانست به مریخ برید زندگی کنید. خدا باید سیستم رو درست کنه و مهیا کنه برای زیستن به ما چه! تازه خدا انسان رو برای کره زمین آفریده. نگفته برید مریخ!
آخرین اخبار