تایوان: جنگنده‌های چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند

وزارت دفاع تایوان از عبور جنگنده‌‌های چین از تنگه تایوان خبر داد.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌ها و کشتی‌های چینی رزمایشی شبیه‌سازی از حملات علیه تایوان را برگزار و در آن ازخط میانی تنگه عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد تایوان در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد: «چندین دسته جنگنده چینی در تنگه تایوان رهگیری شدند و چندین عدد از آن‌ها از مرز میانی عبور کردند.»

رسانه ارتش تایوان ضمن اعلام هشدار، نیرو‌های گشت شناسایی هوایی، کشتی‌های دریایی و موشک‌های مستقر در ساحل برای تقابل با جنگنده‌های چینی استفاده کرد.

در هفته‌های اخیر سفر «نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، به آسیا با بازخورد‌های مختلفی همراه بود. اوکه پیش از سفر در بیانیه خود صحبتی از سفر به تایوان نکرده بود بدون اطلاع قبلی روز سه‌شنبه به این جزیره سفر کرد.

پیش از سفرش مقام‌های آمریکایی مختلفی از جمله «مایک پمپئو» وزیرخارجه سابق آمریکا، ازدولت این کشور برای عدم شجاعت از سفر به تایوان و در نظر نگرفتن روابط میان دو طرف انتقاد کردند.

اما پلوسی با سفر به تایوان باعث ایجاد موجی از واکنش‌ها از چین و تایوان و همچنین دیگر کشور‌ها شد. به طور مثال، وزارت امور خارجه چین بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد در آن نوشت: «این سفر نقض جدی اصل «چین واحد» است.»

از طرفی شب گذشته «هووآ، چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین قصد دارد  پلوسی و خانواده او را تحریم کند. اما پیش از آن «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شده بود واشنگتن بار‌ها به چین اعلام کرده است که به دنبال بحران نیست، اما پکن از سفر پلوسی استفاده کرد و واکنش مبالغه‌آمیز انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
امریکا مثل سگ هخاری افتاد به جون کشورها .معلوم نیست چی میخواد به بهانه دمکراسی ملت ها رو به کام مرگ می کشونه
آخرین اخبار