معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: امروز بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در استان اصفهان وجود دارد و بیش از ۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک های صنعتی آن قرار دارد که نشان دهنده یک زیست بوم فعال است.

امیر رضا نقش امروز در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط در "سیتی سنتر" اصفهان گفت: بهره‌وری، مهمترین و بزرگترین تاثیر را در تولید دانش بنیان دارد و امروز بهره وری به عنوان یک ارزش در همه صنایع مطمح نظر قرار می‌گیرد.

او هشدار داد: در صورتی که ارتقاء بهره وری در ابعاد مختلف تولید را نداشته باشیم نمی‌توانیم در بازار جهانی رقابت کنیم.

نقش با بیان اینکه برگزاری این رویداد با شعار سال تناسب دارد، ادامه داد: اقتصاد به عنوان اولویت و شعار سال و موضوع محوری از بیش از یک دهه گذشته تاکنون توسط رهبر معظم انقلاب به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: توسعه محصول هم در زمینه کمیت و کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تجاری شدن دانش و فناوری یک چالش برای شرکت‌های دانش بنیان و فناوران در کشور محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که فناوری باید تقاضامحور باشد و مسیر معکوس از بازار به فناوری و نوآوری باشد نه از نوآوری و فناوری به بازار برسد.

نقش بیان کرد: هدف اصلی برگزاری این رویداد این است که متناسب با نیاز و کشش بازار و کشش تقاضا، نوآوری‌هایی را انجام دهیم تا بتوانیم این مسیر معکوس را تجلی بخشیم.

او گفت: زیست بوم فعال و ویژه‌ای در استان اصفهان در زمینه نوآوری و فناوری وجود دارد و توانمندی و زیرساخت‌ها به ویژه سرمایه انسانی این استان در مورد توسعه فناوری بسیار آماده بوده، اما مشکل اساسی حلقه اتصال است

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد که اصفهان را به صنعتی‌ترین استان کشور تبدیل کرده، اما مشکلات این صنایع هم بسیار زیاد است و بسیاری از این مشکلات در صورت برقراری این حلقه اتصال، به سادگی توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناوران قابل حل است.

او بیان کرد: امروز بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در استان اصفهان وجود دارد و بیش از حدود ۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی آن قرار دارد که نشاندهنده یک زیست بوم فعال است.

نقش اظهار داشت: ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی استان مستقر است و اقدامات خیلی خوبی هم توسط آن‌ها انجام شده، اما همه آن‌ها عنوان می‌کنند که در راستای رفع نیاز‌های صنایع بویژه صنایع بزرگ استان از این شرکت‌ها یاری گرفته می‌شود که همین امر، این شرکت‌ها را با چالش تجاری سازی فناوری و دانش مواجه کرده است.

او افزود: جای خالی برگزاری اینگونه رویداد‌های ملی در استان اصفهان و سراسر کشور بسیار احساس می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که با کمک هم بتوانیم این حلقه مفقوده را پیدا کنیم و در راستای توسعه صنعتی و توسعه محصول و خدمات در کشور گام برداریم.

رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، امروز همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این رویداد از کتاب "رفع نیاز‌های فناورانه کشور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰" و همچنین چهار فقره قرارداد انتقال فناوری که با حمایت این شرکت به انجام رسیده است، نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.