سرداران نهبندان، میزبان کاروان نذر آب

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال کاروان نذر آب ۵ در بخش سرداران شهرستان نهبندان با حضور جمعیت احمر استان گلستان اجرا می‌شود.

کاوسی گفت: اجرای طرح‌هایی مانند نذر آب در کنار اساس نامه اصلی هلال احمر که تسکین آلام بشری و کمک به هم نوع است، آمادگی بیشتر و پاسخ گویی درست به حوادث را تقویت می‌کند.

او با اشاره به اینکه امسال کاروان نذر آب ۵ در بخش سرداران نهبندان اجرا می شود، افزود: تمامی امور باید برنامه محور انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

کاوسی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از وظایف و تعهدات هلال احمر است، بیان کرد: باید در طرح نذر آب ۵ گروه‌های جهادی را در جهت اهداف پیشگیرانه نیز به میدان آوریم.

پارسال با حضور جمعی از خیران خراسان رضوی اقداماتی برای حل مشکل آب شرب روستا‌های کلاته بلوچ و برقله با همکاری شرکت‌های آبفا و برق استان در قالب طرح نذر آب ۴ انجام شد که در مجموع در دو هفته مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان با هدف برنامه‌های متفاوت توسط خیرین خراسان رضوی در روستا‌های محروم شهرستان سربیشه انجام شد.

همچنین در خصوص لوله گذاری آب شرب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیران خراسان رضوی در روستای کلاته بلوچ انجام شد.

در نهبندان نیز حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

امسال هم روستا‌های محروم شهرستان‌های نهبندان و طبس از دیگر مقاصد هلال احمر در طرح نذرآب ۵ در استان است.

شهریور پارسال کاروان‌های نذر آب ۴ از استان‌های زنجان و قزوین به پشتیبانی چهارمحال بختیاری و خراسان‌ شمالی وارد خراسان‌ جنوبی شده و به مردم مناطق محروم شهرستان‌های درمیان و نهبندان خدمات رسانی کردند.

در مدت حضور این کاروان‌ها از ۱۷ تا ۲۵ شهریور، در مجموع ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدماتی همچون توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی، ۷۲۰ بسته بهداشتی، ۴ هزار ماسک، ۴۴۰ بسته لوازم‌التحریر، ۱۵ تانکر ذخیره آب، ۵۰۰ کیسه آرد، ۱۲۰ تخته پتو و ۲۰ هزار آب معدنی بهره‌مند شدند.

برچسب ها: نذر آب ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.