مشاور رئیس‌جمهور آمریکا:

آمریکا دیگر زمان دخالت در امور سیاسی آمریکای لاتین را از دست داده است

یکی از مشاوران ارشد دولت بایدن تاکید کرد که دیگر زمان دخالت آمریکا در امور سیاسی آمریکای لاتین گذشته است.

یکی از مشاوران ارشد دولت بایدن تاکید کرد که دیگر زمان دخالت آمریکا در امور سیاسی آمریکای لاتین سپری شده است. سباستیان خوان گونزالس در این خصوص گفته است که آمریکا اقدامی برای جلوگیری از انتخاب مقامات چپ گرا در آمریکای لاتین از جمله رئیس جمهور جدید کلمبیا انجام نداده است. با این وجود شواهدی در دسترس است که حرف او را نقض کرده و نشان می‌دهد آمریکا در این خصوص تلاش‌هایی کرده است.

براساس گزارش راشاتودی، سباستیان خوان گونزالس، مشاور رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: آمریکا ۴۰ سال پیش باید هر اقدامی را برای جلوگیری از انتخاب گوستاوو پترو انجام می‌داد. حالا زمانی که او در قدرت است باید هر کاری را برای خرابکاری در دولت وی انجام دهد.

این درحالی است که آمریکا متهم به چندین دخالت در امور کشور‌های آمریکای لاتین است. آخرین اقدام آمریکا حمایت از خوان گوایدو، مخالف رئیس‌جمهور ونزوئلا و همچنین کمک به برکناری ایوو مورالس، رئیس جمهور وقت بولیوی در سال ۲۰۱۹ است.

آمریکا همچنین به خاطر تشویق به کودتا در نیکاراگوئه در ۲۰۱۸ و اقداماتی مشابه در سیزده سال پیش در هندوراس مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که دولت آمریکا هرگونه دخالت در کودتا‌ها را رد می‌کند، اما برخی از شخصیت‌های سیاسی مشهور آمریکایی به این موضوع اذعان کرده‌اند.

در این حال کشور‌های آمریکای لاتین روابط خود را با چین که یک قدرت نوظهور است، گسترش دادند. بر اساس گزارش نشست جهانی اقتصاد، میزان مبادلات تجاری بین کشور‌های آمریکای لاتین و چین از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۶ برابر رشد داشته است و انتظار می‌رود که این میزان دو برابر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار