گروسی: آژانس انرژی اتمی به دنبال پیشرفت مذاکرات است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه، مدعی شد آژانس به دنبال پیشرفتی سریع در مذاکرات هسته‌ای ایران است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، اظهارات جدیدی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح کرد و خواستار پیشرفت سریع در زمینه مذاکرات شد.

گروسی پس از این نشست در مصاحبه با خبرگزاری فرانس ۲۴ گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان پیشرفت در اسرع وقت در زمینه توافق هسته‌ای با ایران است.»

کاخ الیزه هم در بیانیه خود پس از این نشست نوشت: «امانوئل مکرون هم در این دیدار تأکید کرد که باید تلاش‌های دیپلماتیک در زمینه هسته‌ای ایران افزایش یابد. دو طرف بر لزوم پیدا کردن راه‌حلی برای مذاکرات هسته‌ای پافشاری کردند تا ایران و آمریکا هر دو به مذاکرات و توافق بازگردند. آن‌ها بر ضروری بودنِ نظارت و کنترل آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم تاکید داشتند.»

گروسی در مصاحبه جدید خود هم مدعی شد که دوربین‌های خاموش شده در ایران نقاط مهمی از تأسیسات ساخت سانتریفیوژ و موارد دیگر را پوشش می‌دادند و افزود: «این ۲۷ دوربین که قطع شدند، مناطق مهمی از تأسیسات ساخت سانتریفیوژ و موارد دیگر را پوشش می‌دادند. اگر زمانی توافق احیا شود و بتوانیم دوربین‌ها را دوباره وصل کنیم، باید با همکاران ایرانی‌مان بنشینیم و ببینیم چگونه می‌توانیم شکاف‌های بین آن زمان و زمان حال را پر کنیم.»

او پیش‌تر هم ادعا‌های خود درباره ایران را تکرار کرده و با بیان آن‌که ایران پاسخی در خصوص تأسیساتی که از آن‌جا اورانیوم کشف شده، نداده است، گفت: «نظارت اقدامی نیست که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی هیچ وقت بدون فرایندی مناسب به دنبال آن بوده باشد.»

اما این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بار‌ها تأکید داشته‌اند تاکنون ایران همکاری‌های لازم را با این سازمان برای شفاف‌سازی در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل 200 کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۴۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
در پاسخ به جو بایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
آمریکا جنایتکار باز هم با آتش بازی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
کجا با این عجله؟ یه بیست سال دیگه تو خماریش بمون تا بفهمی استرس! یعنی چه. جهان پیر است و بی بنیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
گروسی دلقک .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
ما قبلا میخواستیم ببینیم میتونیم بمب اتمی بسازیم یا نه ولی قصدمون بمب سازی نبوده و نیست فقط آزامایش توانایی های فنی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
گروسی: آژانس انرژی اتمی به دنبال پیشرفت مذاکرات است
مثل سگ دروغ می گوید بیست سال سر کاریهایتان فراموش تان شد؟
آژانس به دنبال پیشرفتی سریع در مذاکرات هسته‌ای ایران است.
هوا کم کم داره سرد میشه سریعتر سریعتر ، آمریکا لفتش نده دوستانمان در اروپا دارند یخ می زنند!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
کلا 5+1 و آژانس معلوم نیست با خودشون چند چندن .نوبتی در نقش پلیس بد ظاهر میشن .بازی پلیدی دارند بخصوص طرفهای غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
فقط طرف های غربی جر زنی می کنند و قتی هم به نفعشان نباشد میزنند زیر میز بازی
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
به دستور اسرائیل تو فقط در پی قتل یکی یکی دانشمندان هسته ای ایران هستی رافائل گروسی. وظیفه تو فقط و فقط همین است. گول تو را نمیخوریم.
آخرین اخبار