۱۷ غرفه توزیع ارزاق عمومی ویژه دهه پایانی صفر در اطراف حرم رضوی دایر شد

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: با هدف تامین اقلام مورد نیاز زائران در دهه پایانی صفر، ۱۷ غرفه موقت توزیع ارزاق عمومی در اطراف حرم مطهر رضوی دایر شده است.

علی نجفی قائم  مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: مواد غذایی و اقلام مورد نیاز در این غرفه‌ها توزیع می‌شود، همچنین در بوستان غدیر، ریحانه، ثامن و برخی بوستان‌های دیگر در شهر غرفه‌های توزیع ارزاق عمومی پیش بینی شده است.

او افزود: در این ایام آتش نشانان نیز در آماده باش هستند و از محل‌های استقرار زائران بازدید خواهند داشت، همچنین تمام مراکز رسمی و غیر رسمی بازدید ایمنی و رفع نقص شده‌اند و شرط فعالیت و پذیرش زائر در تمام مراکز دریافت تاییدیه آتش نشانی است.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهر داری مشهد  به فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ پاکبان و پنج هزار باغبان در شهر مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در ایام دهه آخر صفر تمام نیرو‌ها در حال آماده باش هستند

نجفی بیان کرد: در مجموع چهار و ۱۳۵ سرویس بهداشتی در شهر مشهد متعلق به شهرداری و هزار و ۷۰۰ چشمه متعلق به آستان قدس در این ایام فعال است، تمام ادارات و ۲۶۶ چشمه توسط مساجد در هسته مرکزی شهر سرویس‌های بهداشتی را در اختیار زائران می‌گذارند.

او تصریح کرد: علاوه بر فعال بودن این سرویسها، از سایر شهر‌ها و استان‌ها نیز سرویس‌های بهداشتی سیار به مشهد منتقل خواهند شد و با تمام تهمیدات حدود ۳۰ درصد از نیاز‌های زائران در این بخش تامین خواهد شد.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهر داری مشهد تأکید کرد: برای تأمین آب شرب نیز ۳۱۹ آب سردکن در هسته مرکزی شهر مشهد مستقر شده و ۳۰ سینک با شیر‌های برداشت در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود.

طبق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.