استاندار خراسان رضوی:

روش های سنتی مبارزه با مواد مخدر باید تغییر کند

استاندار خراسان رضوی گفت: روشهای سنتی مبارزه با مواد مخدر باید با توجه به اقتضائات جدید تغییر کند و از ایده های و روش های نوین و ابتکاری در این خصوص استقبال می شود.

یعقوبعلی نظری در دیدار با رییس دفتر یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در ایران که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: جذب معتادان به مواد مخدر بر اساس دریافت های روانی و القائات ذهنی است و بر همین اساس باید اقدامات موثری در حوزه پیشگیری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: باید کانون های موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر با یکدیگر در ارتباط باشند و می توان با برنامه ریزی مناسب دانش‌آموزان و خانواده های آنها را در این خصوص توانمند کرد و از ظرفیت مدارس در اینباره بهره برد.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر یکی از بزرگترین استانهای کشور است که به واسطه بارگاه منور رضوی سالانه میزبان زائران بسیاری از داخل و خارج کشور است. با این میزبان سایر اتباع خارجی نیز در این استان هستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به همسایگی این استان با دو کشور ترکمنستان و افغانستان اظهار کرد: کشور افغانستان به عنوان مهمترین تولید کنندگان مواد مخدر به شمار می آید و بر همین اساس، این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و از این رو برای جلوگیری از قاچاق مواد افیونی در داخل و خارج کشور شاهد شهدا و جانبازان بسیاری در این خصوص هستیم.

وی افزود: همه کشورها و سازمانهای بین المللی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به ایران و مبارزه با آن، باید از کشور ما حمایت کنند و یونیسف در این خصوص می تواند در ارتباط با سایر نهادهای بین المللی موثر باشد.

نظری گفت: در حوزه درمان و پیشگیری از آسیب های مواد مخدر اقدامات خوبی در سطح استان رخ داده و این درحالیست که باید از ظرفیت های مردمی در این خصوص نیز بهره برد تا به الگوی مناسبی نیز دست پیدا کنیم.

رئیس دفتر یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در ایران نیز اظهار کرد: استان خراسان رضوی در خط مبارزه با مواد مخدر و پناهندگان کشور افغانستان قرار دارد و از این منظر باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد تا درمان و بازتوانی معتادان به نتیجه مطلوب منجر شود

رابین ناندی افزود: امروز شاهد آیین افتتاح نخستین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران خراسان رضوی در مشهد بودیم که نشان از توجه ایران در مبارزه با اعتیاد بر روی کودکان و نوجوانان و به خصوص در دختران است.

وی ادامه داد: از منظر یونیسف، توجه به موضوع جوانان و دختران جایگاه ویژه ای دارد و این درحالیست که شاهد چالش هایی همچون کرونا و سایر موضوعات آسیب پذیر برای این افراد بودیم.

رئیس دفتر یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در ایران بیان کرد: ایجاد این مرکز و با توجه به تجربه ۱۹۰ کشور جهان امروز در اختیار این استان قرار دارد و می توان با ایجاد الگویی آن را در سایر استانهای کشور ایران نیز به اجرا درآورد در حالی که ظرفیت منطقه ای و بین المللی در گسترش این الگو نیز از سوی استان خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
این آقایون در کاخ و بر صندلی سلطنت انگار نشستن کجا که یاد مردم باشند
آخرین اخبار