روابط عمومی مدیریت غذا و دارو سیرجان گفت:با شیوع زودهنگام آنفلوآنزا، دچار کمبود سرم شده‌ایم و موجودی سرم را به بیماران بستری تخصیص دادیم.

روابط عمومی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ذخایر سرم در بیمارستان‌های استان مشکلی ندارند و سرم‌هایی که در استان موجود است با اولویت، ابتدا تحویل به بیمارستان‌ها و سپس داروخانه‌های بخش خصوصی و مراکز درمانی می‌شوند.

محمد حسیبی گفت: شاید بر میزان ذخایر سرم ما افزوده نشده باشد، اما با شیوع زودهنگام آنفلوآنزا، دچار این کمبود شده‌ایم و به همین خاطر موجودی سرم را به بیماران بستری تخصیص داده ایم.

او در مورد کمبود سرم در داروخانه‌ها نیز افزود: مقداری سرم برای داروخانه‌های بخش خصوصی تأمین شده است، ولی عمده سهمیه را به بیمارستان‌ها اختصاص و تحویل داده ایم.

حسیبی در همین زمینه مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: سهمیه سرم در این استان محدود است.

او بیان داشت:سرم جزو اقلام بیمارستانی است و از این‌رو برای ما مهم و با اولویت‌تر بوده که این قلم دارو را برای بیماری که روی تخت در مراکز درمانی خوابیده اند بدهیم.

حسیبی افزود: برای این منظور ظرفیت تولید سرم در کشور افزایش پیدا کرده است و در عین حال تمامی تلاش مان را برای رفع محدودیت‌های سرم در استان کرمان به کار می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار