شرایط هوا در زمستان عامل پایداری سوخت نیروگاه‌های خراسان رضوی

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: قطع نشدن و پایداری گاز نیروگاه‌های استان در زمستان بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

مهدی علومی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: به طور معمول نیروگاه‌های استان در تابستان به دلیل افزایش مصرف برق با کمبود تولید و در زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز با کمبود سوخت مواجه می‌شوند.

او افزود: زمستان سال گذشته به علت کمبود گاز، نیروگاه‌های خراسان رضوی مجبور شدند سوخت مایع مصرف کنند که در این استان سوخت دوم نیروگاه توس "مازوت" و باقی نیروگاه‌ها "گازوئیل" است.

معاون شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: براساس پیش بینی انجام گرفته مبنی بر مصرف سوخت دوم نیروگاه‌های استان در زمستان، شرکت نفت پر کردن مخازن نیروگاه‌ها از سوخت دوم را آغاز کرده است و تا قبل از شروع زمستان همه مخازن کامل می‌شود.

علومی با بیان اینکه شرکت گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌ها با آن‌ها قرارداد هشت ماهه منعقد می‌کند، بیان کرد: مشکل دار شدن نیروگاه‌ها یا عدم آن در مصرف سوخت گاز کاملا بستگی به شرایط آب و هوایی و قطع شدن گاز آن‌ها دارد.

او تصریح کرد: در صورتی که هوا سرد شود، مصرف گاز افزایش یافته و شرکت گاز نخواهد توانست نیاز کامل سوخت نیروگاه‌ها را تامین کند به همین دلیل نیروگاه‌ها سوخت دوم را مصرف خواهند کرد.

معاون شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکید کرد: در صورتی که آب و هوا خیلی سرد نشود، معمولا گاز نیروگاه‌ها قطع نمی‌شود، سال گذشته همکاری در این زمینه صورت گرفت و تا آذر همه مخازن نیروگاه‌ها از سوخت دوم پر شد، امسال هم تلاش شده که سوخت دوم مخازن کامل شود.

علوی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های منصوبه خراسان سه هزار و ۹۲۸ مگاوات تولید برق دارند، اظهار کرد: با اتمام اجرای سه نیروگاه "ابن یمین در سبزوار"، "راشد در تربت حیدریه" و توسعه "نیروگاه فردوسی مشهد" ۳۶۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید برق در منطقه خراسان اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.