برگزاری جلسه شورای اندیشه ورز صداوسیمای مرکز زنجان با حضور کارشناسان حوزه فرهنگی

به منظور ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های رسانه و بهره گیری از نظر و پیشنهاد نخبگان و صاحبان نظران حوزه‌های مختلف علمی و عقیدتی، نشست انذیشه ورزی در صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

سیدمحسن لطیفی مدیر کل صداوسیمای مرکز زنجان در این نشست و در بین صاحب نظران حوزه و دانشگاه گفت: مجموعه صداوسیمای مرکز زنجان با استفاده از کارکنان خلاق و ایده پرداز در حوزه‌های مختلف در تلاش است تا با جلب نظر مخاطب بر اساس معیار‌های و نظرسنجی‌ها در راه برنامه سازی گام بردارد.


او با اشاره به این که نگاه پژوهشی و اندیشه محور می‌تواند در عرصه‌های مختلف برنامه سازی اثرگذار و سودمند باشد، فعالیت رسانه و مراکزدانشگاهی و حوزوی را در راستای یک هدف دانست و به وجود قرابت بین دانشگاه و صدا و سیما اشاره کرد.


مدیرکل صداو سیمای مرکز زنجان از اساتید حوزه و دانشگاه نیز خواست تا در حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همچنین تهیه و تولید برنامه‌های اثر گذار و جذاب علاوه بر ارائه ایده‌های خود با رسانه استانی در تعامل باشند.

او ادامه داد: تعاملات بین مراکز دانشگاهی و حوزوی با صداوسیما بتواند به یک نگاه آموزشی وسیع منجر شود؛ چرا که وظیفه رسانه‌هایی مثل رادیو و تلویزیون صرفاَ اطلاع رسانی فعالیت‌ها و اقدامات سازمان‌ها و مراکز علمی و آموزشی نیست، بلکه رسانه می‌تواند با شناسایی نیاز‌های آموزشی مردم در راستای رفع آنان نیز برنامه سازی کند و کارکرد آموزشی داشته باشد.

لطیفی ویژه برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در صداوسیمای مرکز زنجان را ازبرنامه‌های پر بیننده در قاب رسانه ملی عنوان کرد و افزود: حوزه و دانشگاه براساس پژوهش‌های صورت گرفته و آموز‌هایی که داریم می‌توانند بر اثر گذاری هرچه بیشتر این برنامه نقش داشته باشند.


در ادامه این نشست کارشناسان حاضر، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و ایده‌های خود را برای بهبود و ارتقای سطح برنامه‌های رسانه استانی و اثربخشی بیش از پیش آن در جامعه ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.