وزیر اقتصاد:

برخی بی‌انضباطی‌ها در بانک‌های خصوصی در سامانه کدال مشاهده می‌شود

خاندوزی گفت: متاسفانه شاهد عدم توجه به انضباط مالی در برخی بانک‌های خصوصی هستیم که در سامانه کدال نرخ‌های مصوب را صراحتاً پشت سر می‌گذارند.

احسان خاندوزی در گردهمایی مدیران کل استانی وزارت اقتصاد خطاب به مدیران حاضر گفت: غیر از موضوع وصول درآمد‌های مالیاتی که شرایط خاص خود را دارد باید تا پایان بهمن امسال برنامه عملیاتی خود را در استان محقق کنید و چیزی برای اسفندماه باقی نماند.

وی افزود: گزارش عملکرد کل سال و مواردی نظیر سرمایه‌گذاری، مولدسازی بخشی از ظرفیت تبصره ۱۸ بودجه که در ۱۴۰۱ و تا آن زمان به شما تعلق می‌گیرد تا اسفند باید ارائه شود و این موضوع مستلزم آن است که تا ۱۲۰ روزی که فرصت دارید همکاران را با سرعت بیشتر برای تعیین تکلیف مواردی که تاکنون باقی مانده است به همکاری دعوت کنید.

او ادامه داد: بر موضوع شایسته سالاری در سازمان‌های تابع تأکید کنید، در حال حاضر می‌توانیم با فراغ خاطر بهتری روی عنصر شایسته گزینی فارغ از فشار‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد تمرکز کنیم.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی تاکید کرد: اگر در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد در استان‌ها مدیر ضعیفی وجود دارد، شما را مسئول می‌دانم و باید این موضوع را منتقل کنید تا یک بدنه یکپارچه قوی در مدیریت استان‌ها داشته باشیم.

وی گفت: اینکه برای افرادی توصیه و سفارش از بیرون برسد یک امتیاز منفی برای افرادی که سفارش می‌شوند، است و هیچ بنایی مبنی بر اینکه فرد ذی‌صلاح را غیر از افراد وزارتخانه تقویت کنیم، نداریم.

خاندوزی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بیرون وزارتخانه استفاده شود، افزود: غیر از اتاق‌های بازرگانی و فعالان کسب و کار سایر فعالان استانی هم باید در اداره اقتصاد و دارایی را به روی خود باز ببینند؛ به بهانه‌های مختلف از آن‌ها جلب نظر کنید و کمک بخواهید، چه اساتید دانشگاه و چه فعالان جهادی و حوزه اجتماعی و تشکل‌هایی که می‌توانند در حوزه نظارتی به عنوان همکار بازرس افتخاری و ناظر از طرف شما تخلفات که در حوزه مختلف وجود دارد را بررسی کنند.

سران سه قوه برای مولدسازی دارایی‌ها به دفتر مقام معظم رهبری نامه نوشتند

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع مولدسازی دارایی‌ها بیان کرد: در حال پیگیری برای دریافت مجوز ویژه برای دستگاه‌هایی هستیم که برای واگذاری اموال مازاد خود همکاری نمی‌کنند، در این رابطه نامه‌ای از سوی سران سه قوه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است.

او گفت: در صورت تایید، اختیارات ویژه‌ای پیدا خواهیم کرد تا اگر دستگاه‌ها همکاری نکنند بتوانیم در مدت یک ماه در هیئتی به دبیری وزارت اقتصاد برای تغییر کاربری، تغییر قیمت، فروش و این موارد تصمیم‌گیری کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع دسترسی به داده‌های وزارتخانه گفت: از مدیران وزارتخانه می‌خواهم که با مرکز اقتصاد هوشمند وزارتخانه تعامل کنند که بتوانیم برای همه مدیران کل وزارتخانه یک رمز عبور ویژه داشته باشیم که دسترسی به سامانه مالیات و گمرک برای آن‌ها فراهم شود.

از ظرفیت‌های جدید استفاده کنید

وی درباره تأمین مالی پروژه‌ها نیز بیان کرد: یکی از تقاضا‌های بنده از همکاران این است که واقعاً از ظرفیت‌های جدید استفاده کنند؛ از صندوق پروژه‌ها برای تامین مالی در استان‌ها برای پروژه‌هایی که اقتصادی است و به‌اندازه‌ای جذابیت دارد که از شیوه‌های دیگر آن را تامین مالی کنیم، با مجوز از حوزه بانکی و هم بورس بتوانیم کار را انجام دهیم تا برخی از پروژه‌ها معطل تخصیص جدید نباشد این موضوعی است که عملکرد شما را از پیشینیان متمایز می‌کند.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی گفت: به نظر من موضع وزارت اقتصاد باید در کنار استاندار موضع مطالبه کننده باشد، بدانید فعالان اقتصادی، تجار، تولیدکنندگان و عامه مردم با شما همکاری خواهند کرد و این نارضایتی را از عملکرد بانک‌های خصوصی در اکثر استان‌ها دارند.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌های استان از لحاظ رعایت تکالیف را ماهانه و به صورت متناوب اعلام کنید، اسامی بانک‌های با عملکرد ضعیف و خوب را اعلام کنید، زمانی که ماهانه و به صورت متناوب این کار صورت گیرد آرام آرام جامعه حساس می‌شود و می‌توانیم این مطالبه را از بانک‌های خصوصی داشته باشیم.

خاندوزی تاکید کرد: برخی بی‌انضباطی‌ها را در بانک‌های خصوصی رسماً در سامانه کدال مشاهده می‌کنیم که نرخ‌های مصوب را صراحتاً پشت سر می‌گذارند، این جزو کار ویژه‌های جدی و جدیدی است که خوب است در استان‌ها بخش نظارت بر بیمه و بانک‌ها را تقویت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
جناب شما اول بگید چرا بانکها وام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
سلام،چرا از آقای خاندوزی درمورد بورس سوال نمیکنین ایشان برای گرفتن رای اعتماد خیلییی قول برای وضعیت بورس داد لطفا پیگیری کنین و تایید
آخرین اخبار