معاون وزیر کشور:

سمن‌های رویکرد محور تقویت می‌شوند

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: امسال برنامه این سازمان، تقویت سمن‌های رویکرد محور در مسائل مختلف است تا شتاب بیشتری در فعالیتهایشان بوجود آید.

محمد عباسی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سمن‌هایی که بیشتر احساس مسئولیت نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی داشته باشند و بیشتر در صحنه حضور یابند، ظرفیتهایشان را تقویت می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت سازماندهی سازمان‌های مردم نهاد، گفت: ممکن است در کل کشور سمن‌های متحدالشکل زیادی شکل گرفته باشد، اما همه آن‌ها فعال نیستند لذا امسال شناسایی سمن‌های غیرفعال در دستور کار سازمان امور اجتماعی قرار گرفته تا تعیین تکلیف شوند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: چندین هزار سمن یا سازمان مردمی در کشور وجود دارد، اما ممکن است برخی از آن‌ها تاثیرگذاری در مسائل جامعه نداشته باشند، از این رو سازمان امور اجتماعی امسال بررسی وضعیت سمن‌های کل کشور را در دستور کار قرار داده تا روی توانمندسازی یا فعال کردن بیشتر آن‌ها کار بیشتری انجام گیرد.

عباسی متذکر شد: برخی از سمن‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد ممکن است در جریان توانمندسازی لازم باشد که متوقف شوند و این موضوع از تعداد آن‌ها در مجموع بکاهد، اما در کل تعداد سازمان‌های مردم نهاد در کشور افزایش داشته است و سمن‌های غیرفعال نیز در حال شناسایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.