آمار تصادفات در راه های روستایی کرمان از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: حدود هشت درصد میانگین کشوری تلفات در حوزه روستایی است، اما در استان کرمان این آمار حدود ۳۰ درصد است.

 سردار حسن مومنی در جلسه شورای راهبردی تصادفات با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان از نظر ایمنی در خیلی جا‌ها مشکل دارند و ممکن است به نقطه حادثه‌خیز تبدیل شوند، افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها در حوزه‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی برای کاهش تصادفات با ما همکاری دارند که نیاز به تعامل و همدلی بیشتر دارد، گفت: استان کرمان از استان‌های هدف پلیس راه بوده و به لحاظ اینکه حجم قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده، بازدید از استان انجام شده است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های استان که بیشتر بر اثر خواب‌آلودگی اتفاق افتاده، زیاد است و نیاز است مجتمع‌های بین راهی در کرمان افزایش پیدا کند ونظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان کرمان باید در اولویت قرار گرفته و نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری هم در این جلسه گفت:، نقاط پرحادثه و احداث پاسگاه‌ها نیاز به بررسی کمیسیون ملی دارد و هر تعداد پاسگاه مصوب شود مشکلی با احداث آن‌ها وجود ندارد.

حمیدرضا شهرکی افزود: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول رفع نقاط حادثه خیز را کسب کرد و کرمان در برخی از زمینه‌ها در حوزه راه از جمله روکش آسفالت، ایمن سازی و ... در جایگاه اول کشوری قرار داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان هم گفت:متناسب با محور‌ها و تردد آن اعتبار از طرف دستگاه‌های متولی نداشته ایم و متاسفانه ۳۰ درصد تصادفات استان کرمان درمحور‌های روستایی روی می‌دهد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: استان کرمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تعداد تردد‌ها در محور‌های برون شهری در طول سال‌های گذشته به تناسب سایر استان‌ها روند تصاعدی داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۸ هزار دستگاه خودرو محصولات کشاورزی استان را جابجا می‌کنند که عمده این خودرو‌ها نیسان است که ایمنی لازم را ندارند گفت: کرمان باتوجه به حادثه خیز بودن در حوزه بلایای طبیعی و ترانزیت قاچاق استان منطقه ویژه‌ای در کشور است و باید ویژه دیده شود.

سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان نیزبا بیان اینکه در شمال استان آمار تلفات در هفت ماهه نخست امسال ۷ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان و شهربابک سه شهرستانی هستند که بیشترین تصادفات و تلفات را داشته‌اند.

وی افزود: ۲۸۶ نفر در هفت ماهه امسال جان خود را در جاده‌های شمال استان کرمان از دست دادند که ۳۳ درصد جانباختگان حوادث جاده‌ای شمال استان زن و ۷۷ درصد مرد بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار