فایل محرمانه‌ای که BBC را گوشه رینگ برد

بی‌بی‌سی با انتشار یک فایل صوتی که مدعی است سخنان یکی از معاونان وزارت اطلاعات است افشا می‌کند که داعش برنامه‌هایی برای انفجار در سایر نقاط کشور داشته است.

 پس از افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور خبرنگار بی بی سی درباره پشت پرده رسانه‌های آشوب طلب، این شبکه انگلیسی شب گذشته در اقدامی که به نظر می‌رسد واکنش به همین ماجرای رعنا رحیم پور است، مدعی شد به یک فایل صوتی دسترسی پیدا کرده که مربوط به یک مقام امنیتی است!

علیرغم اینکه فایل صوتی رعنا رحیم پور رسماً توسط خود او تایید شد، اما فایل صوتی بی بی سی در حد یک ادعا و تایید نشده است و احتمال جعلی بودن آن بسیار بالاست، اما مهمتر اینکه این رسانه انگلیسی برای پاتک به فایل صوتی خبرنگارش، آنقدر سرگردان و عجولانه عمل کرده که فایل منتشر شده عملاً علیه ادعا‌های آشوب طلبان و رسانه‌های آشوبگر مانند بی بی سی است!

این فایل یک ساعته که ادعا می‌شود صحبت‌های یکی از معاونان وزارت اطلاعات است، تحلیل‌های بعضاً جالبی درباره اغتشاشات اخیر به ما می‌دهد.

سخنران این فایل صوتی که بی‌بی‌سی آن را منتشر کرده و البته نمی‌توان صحت آن را تأیید کرد، به آموزش دیده بودن دو خبرنگار بازداشتی (الهه محمدی و نیلوفر حامدی) اشاره می‌کند که در بیمارستان محل بستری مهسا امینی آمدند و آموزش‌دیده بودند و با طراحی، این موج را ایجاد کردند.

این شخص وضعیت پیش آمده در کشور را وضعیت اغتشاش دانسته و نه بحران و توضیح می‌دهد که ساختار‌ها هیچگاه اجازه تبدیل اغتشاش به بحران را نمی‌دهد.

این فرد که ادعا می‌شود مقام امنیتی کشور است می‌گوید کل محتوای تولید شده برای مهسا امینی در روز‌های ابتدایی در فضای مجازی ۹۲ میلیون محتوا بود، اما کل جمعیتی که این محتوا را تولید کرد ۳۵۰ هزار نفر بودند؛ وقتی این محتوا به ۲۰۲ میلیون محتوا رسید، ۴۷۰ هزار نفر تولیدکننده آن بودند که ۷۰ درصد از خارج کشور هدایت می‌شد.

وی این اغتشاش را تلاقی حداکثری تمام آسیب‌های اجتماعی و ائتلاف با دشمنان خارجی می‌داند که اردوگاه عجیبی علیه ایران شکل گرفت؛ وی توضیح می‌دهد که در تحلیل‌ها امنیتی، براساس یک معادله علمی جمعیت کف خیابان را ضرب در ۲۵ درصد می‌کنند که در این صورت نهایت ۸۵ هزار نفر در بهترین حالت کف خیابان آمدند که نیمِ نیمِ نیم درصد کل جامعه (یک دهم درصد) از ۵۰ میلیونی که توان اعتراض دارند بود و به یک ششم جمعیت حاضر در خیابان در سال ۹۸ هم نمی‌رسد، اما این فتنه اخیر، تعمیم‌یافتگی بیشتری در اذهان مردم داشت.

این شخص که بی‌بی‌سی آن را مقام اطلاعاتی می‌داند، در بخشی از سخنرانی خود به خطر سوریه سازی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: آمریکا در منطقه در دوران ترامپ به این هشدار هانتینگتون درباره بلامنازع شدن قدرت ایران در منطقه رسید و با انتقال داعش به شرق ایران و تشکیل داعش خراسان و چشم بستن طالبان بر فعالیت داعش، خواستند ایران را درگیر کنند، اما ایران، چین و روسیه موضع معتدلی درمورد طالبان گرفتند و به‌رغم اختلافات مبنایی با طالبان، با آن‌ها درگیر نشدیم و هماهنگی سه کشور موجب شد تا سیاست آمریکا محقق نشود.

این فرد ابراز عقیده می‌کند که آمریکا از اپوزیسیون در تبعید ایران ناامید است و این جنبش‌ها سر ندارد و بی‌اعتمادی عجیبی بین اپوزیسیون درباره ارتباط هرکدام از آن‌ها با دستگاه اطلاعاتی داخل ایران وجود دارد.

این شخص جنس اغتشاشات را نه سیاسی بلکه از جنس نفرت، خشونت و آنارشی می‌داند که بعد از منفجر شدن کپسول هیجانات، آرام فرود می‌آمد، اما بازگشایی دانشگاه‌ها در روز شنبه به از سرگیری تجمعات کمک کرد.

در این فایل صوتی به حادثه شاهچراغ نیز اشاره می‌شود؛ اینکه داعشی‌ها در شیراز ۲۴ کیلو تی‌ان‌تی قرار بود منفجر شود و یا در وسط تهران قرار بود وسط اغتشاشات کپسول منفجر کنند که خنثی شد. همچنین در زاهدان قرار بود جنگ شیعه و سنی راه بیفتد که این فتنه هم خنثی شد.

منبع: جهان نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۲۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
آخرین جنگ ، نبرد عقیده هاست.
صدای دفن اسهال ایل در زباله دان تاریخ ، به زودی به گوش همه ی مردم دنیا می رسد.
رویارویی سپاه دلاوران مسلمان مشرق زمین در برابر لشگر کافران یهودی و غرب نشین.
به آرماگدون خوش آمدید.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز اسلام
۲۲:۲۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
افرادی که به خیال خام خود برای اعتراض به خیابان می ایند خوب بدانند مجربان استکبار هستند و لشگریان شیطان
صدایی که از حلقوم این افراد بیرون می اید در راستای خواست دشمن اهریمنی است که از پیشرفت انقلاب اسلامی وجامعه ایرانی به وحشت افتاده است
ان روزی که با شروع دولت محترم سیزدهم تغییر نگاه از غرب را به شرق را رقم زد وحشتی بیشتر از پیشرفت هسته ای به جان غرب افتاد
درود بر یاوران انقلاب که با دیدگاه صحیح خود خواب را از چشمان استکبار ربودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جنگ سر قدرت هست نه سر رضای خدا و مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جناب آقای رئیس جمهور , رئیسی , : این بود آن امنیت معیشتی و اجتماعی که وعده میدادید . یعنی جمع کردن یک مشت اراذل و اوباش بی سر و پا , خیلی سخته ؟ آقا جمع کنید این وحشی ها را ..... جمع کنید این دخترهای هرزه خیابانی را که علنا حجاب را کنار گذاشته اند . به مسائل معیشتی مردم رسیدگی کنید . قرار نیست با عربده کشی مشتی حیوان صفت رذل , حدود و شعائر الهی و ثمره خون هزاران شهید والا مقام که بهترین فرزندان این ملت بودند , زیرپا گذاشته شود . لطفا به خواسته امت حزب الله و ملت شریف ایران احترام بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۱۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
به زودی
بسیار زود
خبری شیرین از پایان یافتن تلخی ها
مانند خنکای نسیم بهاری در سبزه زاران
به شمار . . . . . . . . . . . . قبل از 2023
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
محله ما چند تا اراذل و اوباش داشت که همه از دستشون در عذاب بودند . خودشون به دست خودشون توی اغتشاشات اخیر , خودشونا انداختند زندان . خداکنه حالا حالا نیان بیرون . همانجا بمونن تا بمیرن تا مردم از دستشون راحت باشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بی بی سی کم کم داره از فداییان جمهوری اسلامی میشه
خسته نباشی دلاور...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بی بی سی خو از خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
من یه مغازه کوچیک دارم . روز شنبه تمام مغازه من سوخت . این آزادیه . حالا شانس اوردم بیمه بود .خدا لعنت کنه باعث و بانی این اغتشاشات رو . ما زیر فشار هر چی باشیم ولی امنیت گذشته رو از دست ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این را باید به اون افراد ابلهی بگین که از این بی پدر مادرا حمایت میکنن و میگن اینا حق دارن و دنبال حقشون هستند (زن زندگی آزادی) . اینها یک مشت وحشی جانی هستند , نه انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خدا رو شکر بیمه داشته
France
امنیت
۲۳:۱۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
فکر میکنی از کی امنیت داشتی؟ امنیت به اتیش زدن مال نیست ما خیلی وقته که روحمون اتیش گرفته
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۱۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
نگران نباش
به زودی جبران می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
واقعا مضحکه که چند تا بچه قرتیه دختر و پسر , فکر کردن با این غلطا میتونن خدشه ای به ایران اسلامی وارد کنن . جالبه که اینا اینقد خرن که فکر میکنن پولهایی هم بهشون وعده میدن را میتونن بخورن و بهشون میدن .فقط دنیا و آخرت خودتونا آتیش میزنید و به هدر میدین ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ای اراذل و اوباش و خائنین به وطن ; حالا تا میتوانید بزنید و آتش بزنید و روسری بردارید و کشف حجاب و جنایت کنید ! و از صبر و تحمل و رأفت نظام و مردم سوءاستفاده کنید .... اما بدانید این صبر حدی دارد و بترسید از آن روزیکه به سر آید . آن روز که خیلی هم دور نیست , امت حزب الله و فرزندان غیور امام خمینی و امام خامنه ای , چنان ادبتان میکنند که در تاریخ بنویسند . بدبختها ; جوانمردی را حداقل از کی روش پرتقالی یاد بگیرید که با اینکه ایرانی نیست و حرمت نان و نمک را حفظ میکنه و جواب خبرنگار انگلیسی را چنان محکم و کوبنده میده که خودش هم مبهوت میمونه .... واقعا خاک بر سر همه شما خائنین به این سرزمین اسلامی و مهد دلیران و شیران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
فایل محتویاتش این نیست مقام امنیتی در یزد گفته خارجی ها موثر بودند ولی دلیل اصلیش ضعف و کمبود زندگی داخلیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
با ذکر منبع حرف بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چرا این اوباش وحشی رو که میان توی خیابونا و مال و اموال مردم رو به آتیش میکشن رو نمیگیرین .دیشب مغازه منو ده نفر اغتشاشگر آتیش زدن کل سرمایه ام دود شد رفت هوا..اینا بخدا ایرانی نیستن یه مشت داعشی هستن که اگه جلوشونو نگیرین فردا سر زن و فرزندمان رو خواهند برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مردم هم باید در چنین مواقعی خودشان وارد صحنه شوند و نترسند و جلوی این آشغالها را بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۷:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنخ
Lithuania
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
از اتفاقات دیروز توی ایران هیچ خبری نمی بینم اینجا.
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شما فکر کنید BBC رفته گوشه رینگ و شما وسطید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۱۶:۱۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ماهمه ماهستیم به سراغ شمادرآلبانی هم بزودی خواهیم آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخ
بی بی سی برای انتشار دروغ نیاز به آدم داره
دیگه سناریو هم نداره
تو برو کمک کن
میتونی به سبک نیلوفر فولادی بهشون کمک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برو فلانتا بده صهیونیسم آشغال .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آهای ...
مردم جهان ، که فکر زن و زندگی و آزادی هستید... !!!


از شیرین ابو عاقله ( خبرنگار شهید..) چه خبر...؟؟؟
Lithuania
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
از مهسا امینی چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برای اون هم سوگواری شد.اما مهم جون هموطنتمونه،چه معترض چه حافظ و مدافع امنیت چه بسیجی چه اصلاح طلب چه اصولگرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شهید؟
والا پوشش این خبر نگار زمانی که داشتن می کشیدنش رو زمین از یک اروپایی یا آمریکایی کم نداشت. آهان چون برای شما خبر تهیه می کرد شهید است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
شهید اونیه که در راه خدا کارمی کنه و بدست دشمن خدا کشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
در جواب اون افرادی که میگن بی بی سی هم کار خودشونه بگم که حداقل برو تاریخ ۱۰۰ سال گذشته کشور را بخون بعد بیا یه چیزی بگو. بی بی سی که یه شبکه ای نیست که تازه تاسیس باشه. تاریخ تاسیسش قبل انقلاب و زمان طاغوته. خدماتی که به شاه کرد هم مشخصه‌. همینجوری به همه چیز انگ کار خودشونه میزنین. اگر هم میبینید در راستای منافع ما دارن خرابکاری میکنن و خودشون را نشون میدن به خاطر اینه که دشمنان ما از نادان ها افریده شدن و خودشون به دست خودشون نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اون بی بی سی هست کلا اگه زمانیی بگه ماست سفیده این یک دروغ بزرگ خواهد بود ما کارمون درسته به جلو با سرعت هزاران ماخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اینها نمیتوانندایران قوی وقدرتمند راتحمل کنند ایران زمان اسلام ابر قدرت جهان بوده که امریکا هنوز وجود نداشته ....
البته حالاهم عالیه افرین به کسانی که به ایران وایرانی خدمت میکنند..
وننگ برکسانی که به ایران وایرانی خیانت میکنند...درهرجا وکاری که دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این بی بی سی همونه که می گید بر علیه نظام ایرانه
اینا که هر روز دارن یه چیزی به نفع نظام پخش می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بی صفتها بعضی اطلاعات را پخش می کنند که قدرت نفوذشان را به رخ بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
یه دهه هفتادی
۱۰:۳۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جوونا بیکارن یکیش خودمن شما به ما جوونا کار بدید که از بیکاری نمیدونیم چیکارکنیم انقدر بیکارموندم پس اندازمو خرج کردم اگه مشکل بیکاری حل بشه جوونا اعتراض نمیکنن اگه حل نشه این اعتراضات ادامه دار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بیکارن لباساشون شش برابر لباسای ما ارزش داره کفش نایک و ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۱۶:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تااوضاع برای اقتصاد کارمناسب میشه بی ظرفهای وطن فروش اغتشاش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آقا برو یه کاری پیدا کن. مگه میشه کار نباشه؟ برو تو کارخونه کارگری کن ولی بیکار نباش. همه ی کارا که پشت میزی نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۲۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تا حالا ما ندیدیم واسه بیکاری ومشکلات اقتصادی شعاری داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۱۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
بی کاری قبول و درست است. اما تن پروری ، تنه لشی و زیر بار نرفتن برای کسب درآمد حلال و آبرومندانه و فراگیر شدن دلالی و مشاغل کاذب فاسد برای رسیدن یک شبه به پول هنگفت ، درد اصلی ست که باید به زودی و سریع درمان شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
اینا شعار اقتصادی نمیدند. اصلا از ظاهرشون هم معلومه شکم سیرند و به عمرشون کارگری هم نکردند. اصلا مردم عادی متوجه شدند و کاملا صفشون از اینها جدا شده. کلا جمعیت اینها به یک دهم درصد جمعیت ایران نمیرسه و اتفاقا از آقازاده‌های همونهایی هستند که مسئول وضع موجود اقتصادیند
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۰:۲۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سلام
حقیقت برای این دوست خیلی تلخ شده ... تعداد پیامهای توهین آمیز واقعی فضای مجازی مردم ایران به خانم مرحوم ،بیشتر
از پیامهای اعتراض به مرگش بود. خوب نیست .خدا رحمتش کند .ولی مقصر اپوزسیون و کومله بود.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۲۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
و عامل انتحاری کومله (خانم ...)
پس از خواباندن اغتشاش گران ، در فرصت مناسب ، رازها پرده برداری می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ایران اسلامی همیشه سر بلند ومقتدر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بدبختا از بس تو خارج از ایران بهشون تجاوز شده سر کلافه رو گم کردن دلشون لک زده حتی بیان ایران چال بشن نجاستا ی همه چی فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
۹۹ درصد کارشناسان بی بی سی و اینترنشنال سعودی توی کار پیتزا دلیوری هستند و ظرف میشورن
زیاد ناراحت حرفای مفت شون نشید
این هایی هم که اینا رو تایید میکنن واقعا معلوم هست که کی هستند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۲۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
نجاست های دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
همش خالی بندی دشمن یک ملت خود حکومته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
باشه تو خوبی حتما شماها طرف خودش بگه ما کردیم بازم انکار میکنید متوهم ها
Iran (Islamic Republic of)
Bm
۱۰:۳۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سلام
یعنی همین ارازل و اوباش هم اگر مطمعن بودن این کار برای کشور ختم به لیبی و سوریه سازی میشود. دست به این کار نمیزدن. دزدها و ارازل و اوباش مطمعن بودن این کار ختم به سوریه سازی نمی‌شود، آماده بهربرداری شدند ،،، هیچ قوم و ملتی در ایران آرامش را با کشتار و آوارگی عوض نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۱:۱۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شما که شعورت رو دو دستی تحویل عنترنشنال و بی بی سی دادی چرا اومدی اینجا؟!!!... برو سرت رو بذار توی همون آخور صهیونیستها اخبار رو از همونجا بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حکومت ایران اسلامی دشمن منافقین و مزدوران آمریکا و جبهه غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
از آلبانی نظر میدی
خخخخخخخ
حال به هم زن هستی
۰۹:۴۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۱:۱۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
زنده و پاینده باد نظام جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
فضای مجازی روی اعصاب مردمه بیشتر این اخبار جعلی و دروغ هستن مردم ایران ، هر خبری را نباید بدون تحقیق قبول کنند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مشکل ما اینه که جوونای ما خبرهای اونورآبی رو از وحی الهی درست تر می‌دونن. طوریکه اگه اون رسانه ها به روز بگن شب اینا میگن درست گفته. ولی واقعا خیلی از خبراشون در حد طنزه . دو ماهه میگن فردا انقلاب میشه ببخشید چهل ساله میگن. آخه انقلاب زورکی با اغتشاش پولکی تا حالا کجا نتیجه داده . بنحو مسخره ای می‌خوان ادای انقلاب ۵۷ رو دربیارن .