وضعیت طرح ملی مسکن در شهرستان انار

فرماندار انار گفت: ۲۰۰۰ تقاضای طرح نهضت ملی در انار ثبت شده که برای پاسخگویی به این تقاضا‌ها باید برنامه توسعه فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

صالحی فرماندار انار ضمن گلایه از تقاضای زیاد برای مسکن و عدم وجود زمین برای واگذاری جهت پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت: قریب به ۲۰۰۰ تقاضای طرح نهضت ملی در شهرستان انار ثبت گردیده است که برای پاسخگویی به این تقاضا‌ها بایستی برنامه توسعه فیزیکی شهر انار در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار با اشاره به موقعیت شهرستان و عدم وجود پتانسیل و اقبال عمومی در واگذاری زمین بصورت مشترک، خواستار واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی بصورت ویلایی شد.

صالحی در ادامه خواستار رفع سند و مالکیت برخی اراضی واگذاری در شهرستان شد.

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه انار نیز در این جلسه با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات حوزه مسکن و راه، بر تسریع در راه اندازی مجتمع ادارات تاکید نمود.

حجت الاسلام ذوالفقاری امام جمعه امینشهر نیز بر پیگیری واگذاری زمین تحت نهضت ملی مسکن در امینشهر و همچنین رفع مشکل مسیر امینشهر به گلستان تاکید نمود.

 حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه از پیگیری جهت تسریع در راه اندازی مجتمع ادارات خبر داد. وی افزود در شهر‌های با جمعیت پایین و وجود زمین برای واگذاری، امکان ویلایی واگذار کردن زمین‌ها خواهد بود.

حافظی عنوان کرد: شهر انار بر اساس برنامه ۴ ساله واگذاری ۱۲۰۰ واحد در دستور کار خود دارد که تاکنون ۴۳۳ تقاضا به تایید نهایی رسیده اند؛ و در شهر امینشهر ۳۵۵ واحد در برنامه می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص سیاست تشویقی جوانی جمعیت گفت؛ کسانیکه فرزند سوم و یا همچنین چهارم ایشان متولد آبان ۱۴۰۰ باشد، یک عدد قطعه زمین ۲۰۰ متری با شرایط ۲ سال استراحت و اقساط ۸ سال می‌توانند دریافت نمایند.

وی در رابطه با اراضی تصرفی گفت: در قانون بوجه ۱۴۰۱ موقعیت مناسبی برای حل اراضی تصرفی صورت گرفته که بر اساس ان اراضی تصرفی که دارای ساخت وساز قبل از سال ۹۴ باشند می‌توانند از این قانون استفاده کرده و با حد نصاب ۲۰۰ متر مربع زمین با قیمت منطقه‌ای و بیشتر از ان باقیمت کارشناسی پرداخت کرده ومالکیت زمین را داشته باشند .

از دیگر برنامه‌های این جلسه بررسی اراضی الحاقی شهر انار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و دیدار مردمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار