رشد ۱۵ درصدی مسئولان حفاظت فنی در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت :تعداد مسئولان حفاظت فنی فعال در خراسان رضوی ۳۱۱ نفر بوده که این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درسومین همایش مسئولین حفاظت فنی دارای صلاحیت گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در دهه اخیر بحث سرمایه انسانی است به این دلیل که این نیروی کار باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور‌ها می‌شود.

 او با اشاره به مسئله تامین ایمنی کارگاه به عنوان یکی ازمهمترین اقدامات اجرایی کارفرمایان درمحیط کار، افزود: ایمنی یعنی فراهم کردن شرایطی که در آن صدمه، جراحت و بیماری‌های شغلی، مرگ و ورود خسارت براموال و تجهیزات کار به حداقل برسد.

این مقام مسئول  با تاکید براینکه حادثه، اتفاق پیش بینی نشده‌ای است که تحت تاثیر عوامل خارجی در اثر اتفاقی ناگهانی، موجب ورود صدماتی بر جسم یا روان افراد، اتفاق می‌افتد ادامه داد: کارفرما یا هرفرد بیمه شده مکلف است اقدامات لازم اولیه را برای جلوگیری ازحادثه انجام دهد.

بابایی بیان کرد: طی هفت ماه ابتدای سال جاری ۸۳۵۳ بازرسی ادواری، ۵۹۱۰ بازرسی موردی و مجموعا ۱۴ هزار و ۲۶۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان صورت گرفته است.

او تصریح کرد: تعداد مسئولان حفاظت فنی فعال در استان ۳۱۱ نفر بوده که این میزان نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد افراد تایید شده در استان نسبت به سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است. به طور کلی تعداد مسئولان حفاظت فنی فعال در استان از ۹۸ نفر به ۱۱۷ نفر رسیده است. باید در حوادث ناشی از کار وضعیت موجود و خسارت وارده را تبیین کنیم تا کارفرمایان نسبت به حوادث ناشی از کار هوشیار باشند.

مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی هدف از برگزاری همایش‌های آموزشی و تخصصی را حفظ و صیانت از نیروی کار در کارگاه‌ها و واحد‌های صنعتی دانست و تأکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی تمام تلاش خود را در جهت کاهش حوادث، تعالی و رشد سازمان‌ها بویژه ارتقای تولید و بهره وری معطوف می‌نماید.


بابایی در خصوص آموزش و تربیت مسئولین حفاظت فنی و ایمنی کارگاه‌ها و صنایع اظهار کرد: تشکلات صنفی به عنوان شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند با برگزاری آموزش‌های منظم و یکپارچه حین خدمت، بستر لازم جهت تربیت نیروی متخصص و نظام‌مند را فراهم نمایند.

او  اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار برای هرفردی را لازم و ضروری دانست و افزود: زمانی که براثر عدم رعایت مقررات قانونی حادثه‌ای رخ دهد، اشخاص علاوه بر ضرر و زیان جسمی و مادی صدمات جبران ناپذیر دیگری را هم خواهند دید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار