مطالعات ایران درباره تغییر اقلیم از تحقیقات معتبر جهانی است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران مطالعات جمهوری اسلامی ایران درباره تغییرات آب و هوایی و اقلیم را در زمره تحقیقات معتبر جهانی خواند.

جعفر حسین با بیان این مطلب در نشست «بهبود مصرف انرژی در بخش بهداشت و درمان در پاسخ به تغییر اقلیم» که با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و سازمان بهداشت جهانی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دولت ایران با همکاری ما و یونیدو در حال انجام یک پروژه مشترک درباره نتایج تغییرات آب و هوایی و اقلیم در حوزه سلامت است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان این که این پروژه به صورت پایلوت در استان‌های گلستان و کهکیلویه و بویراحمد در حال انجام است، گفت: چندی پیش کارگاهی در همین زمینه در استان گلستان برگزار شد و نشان از تلاش دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اهتمام دولت ایران در انجام پروژه داشت.

وی با تاکید براین که سازمان بهداشت جهانی و یونیدو بر انجام تعهدات خود در قبال این پروژه مصمم هستند، اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر سازمان بهداشت جهانی در آخرین اطلاعیه مشترک شان خصوص تغییر اقلیم بر ساختار و بافت جوامع اشاره کردند و بر توجه جدی به مواردی از جمله آلودگی هوا و آب ناسالم که ناشی از پیامد‌های این تغییرات است تاکید کردند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به این که بسیاری از کشور‌ها فاقد این پروژه هستند، ادامه داد: ایران مطالعات خوبی در بخش سلامت محیط و کار مبتنی بر تاثیرات محیط زیست بر ساختار سلامت انجام داده که یکی از مطالعات قابل اتکاء در سطح جهان در این زمینه محسوب می‌شود.

جعفر حسین ادامه داد: توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در تمام بخش‌ها به انجام کار‌های بزرگ درباره تغییرات آب و هوایی و اقیلم کمک خواهد کرد. خوشبختانه ایران بر تعهد جهانی خود مبنی بر کاهش ردپای کربن در میان مدت و دراز مدت پایبند بوده است.

وی پیچیدگی‌های روابط بین الملل ایران به دلیل تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در عین حال ایران با وجود چنین مشکلاتی تعهد خود را برای انجام پروژه مشترک با سازمان بهداشت جهانی و یونیدو نشان داده است و این بهترین خدماتی است که یک دولت می‌تواند در جهت توسعه سلامت ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار