برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان و قوانین آن‌ها

کارگاه آموزشی آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان و قوانین آن‌ها دوم آذرماه با حضور مسئولان روابط عمومی واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در کارگاه آموزشی آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان و قوانین آن‌ها شرکت کنندگان با شرکت‌های دانش بنیان، امتیازات و قوانین و روابط عمومی در عرصه فناوری و دانش بنیان به مدرسی مهندس علی اکبر اسماعیلی رنجبر آشنا شدند.
 
 مدیر روابط عمومی دانشگاه در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان روابط عمومی واحد‌های تابعه، گفت: دوره‌های آموزشی حضوری مسئولان روابط عمومی واحد‌های تابعه دانشگاه بعد از وقفه سه ساله به دلیل شیوع کرونا از پاییز سال جاری همانند سال‌های گذشته پیگیری می‌شود.
 
 محمد ثمری افزود: قرار است تا پایان سال جاری دوره‌های آموزشی فن بیان و آشنایی با فضای مجازی ویژه مسئولان روابط عمومی واحد‌های تابعه برگزار شود.
 
معاون مرکز رشد فناوری‌های سلامت دانشگاه نیز در این کارگاه گفت: فرهنگ فناوری و دانش بنیان فرهنگ جدیدی است که لازم است در رابطه با این موضوعات اطلاعات لازم را کسب کنیم و به روز شویم.
 
 مهندس علی اکبر اسماعیلی رنجبر افزود: دنیای آینده دنیای تغییرات است و خلاقیت نیاز اصلی مواجهه با این تغییرات گسترده است.
 
 وی با بیان اینکه برخی از آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش کنکور گرا و مدرک گرا مانع اصلی رشد خلاقیت در افراد است، اظهار داشت: پیش بینی‌های جهان آینده نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد شغل‌ها تا ۲۰ سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت و شغل‌های جدیدی بوجود می‌آید.
 
 وی در ادامه این کارگاه آموزشی به تقسیم بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نسل اول دانشگاه، بستری بود که علم در آن گسترش پیدا می‌کند و در نسل دوم دانشگاه‌ها پویایی علم در گرو پژوهش است.
 
 وی افزود: در نسل سوم دانشگاه‌ها منفعت علم در نوآوری، خلاقیت و رفع نیاز‌ها و نسل چهارم دانشگاه‌ها متخصصین کسب و کار و محصول تحویل جامعه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه برای دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم نظام ملی نوآوری ایجاد شده است، گفت: مراکز تحقیقاتی، مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، شتاب دهنده و واحد‌های تحقیق و توسعه از اجزای نظام ملی نوآوری هستند.
 
 اسماعیلی رنجبر در مورد نقش روابط عمومی در عرصه فناوری و دانش بنیان افزود: اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگ سازی از وظایف و اهداف فعالیت روابط عمومی به شمار می‌رود که لازم است با علم روز و دانش‌های امروزی آشنا شوند.
 
 وی نقش روابط عمومی را در شکل گیری استارتاپ، جذب سرمایه‌های لازم، ارزش آفرینی، بازاریابی و فروش موثر عنوان کرد و گفت: ایران سرزمین فرصت هاست و کارآفرینی وقتی شروع می‌شود که بحران آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.