موسسه فرانسوی: اصلاحات سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در فرانسه به نفع مرفهین بود

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه فاش کرد اصلاحاتی که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در فرانسه صورت گرفت، به نفع مرفهین بود.

اصلاحات سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در فرانسه به نفع مرفهین بوده است. «اینسه» موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه در گزارشی فاش کرد اصلاحاتی که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در فرانسه صورت گرفت، به نفع مرفهین بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با بحران‌های بهداشتی و بحران‌های انرژی هم معنی هستند، برای همین دولت در این زمان اعطای کمک‌هایی استثنایی را برای بهبود شرایط زندگی مردم فرانسه اجرا کرد.

در میان این کمک‌ها چک انرژی، کمک هزینه تورم، کاهش مالیات بر درآمد و حذف مالیات بر مسکن به چشم می‌خوردند. با وجود این، گزارش اینسه برخی ناهماهنگی‌هایی را که بیشتر به نفع طبقات مرفه بود، روشن کرده است.

این گزارش به ویژه نشان می‌دهد به کمک اصلاحات مالیاتی و اجتماعی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خانواده‌های مرفه «به ویژه دهک‌های هفتم و هشتم سالانه به طور متوسط نفری تا ۴۷۰ یورو سود برده اند و این در حالی است که ۵۰ درصد جمعیت با درآمد‌های پایین‌تر نفری فقط ۹۰ یورو گیرشان آمده است».

به این ترتیب اگر چه کل جمعیت به طور کلی شاهد بود سطح زندگیش بهبود یافته است، اما نیمی از جمعیت که مرفه‌تر هستند به طور قابل توجهی از نیم دیگری که درآمد‌های پایین تری دارند، از این اصلاحات بیشتر بهره‌مند شده اند.

شایان ذکر است جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ همزمان با افزایش مالیات بنزین در فرانسه در خیابان‌ها تجمع خود را آغاز کردند. اما به مرور زمان گستره فعالیت آن‌ها افزایش یافت و اعتراضات سیاسی و اجتماعی را در برگرفت. فروردین ماه سال جاری این جنبش از فرانسوی‌ها خواست علیه نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور موضع‌گیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۲۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
درود بر جلیقه زردها. مرگ بر مرفهین بی درد فرانسه و اقصی نقاط عالم. انقلاب کنید و کشت و کشتار راه بیندازید تا حقتان را بدهند. اسلحه بکشید.
آخرین اخبار