معاون وزیر کار:

اصلاح موادی از قانون کار و بیمه بیکاری در حال اجرا است

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر موادی از قانون بیمه بیکاری با حضور شرکای اجتماعی در حال اصلاح است.

علی حسین رعیتی فرد معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر در کشور تعداد بنگاه های مشکل دار به  ۸۳۰ مورد کاهش یافته است که این مهم نتیجه تلاش همکاران ما در حوزه روابط کار و بیمه بیکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او افزود: خراسان رضوی ۶۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار با ۸هزار کارگر و خراسان شمالی ۹بنگاه اقتصادی با  ۲۵۰کارگر دارد که بخشی از این بنگاه ها حقوق معوقه دارند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:با توجه به اینکه ماده هفت قانون کار مبتنی بر امنیت شغلی کارگران در حال بازنگری است ، در حال حاضرموادی از قانون بیمه بیکاری با حضور شرکای اجتماعی در حال اصلاح هستیم که اصلاحات و مصوبات نهایی آن در حال انجام است تا بتوانیم اصلاح موادی از قانون کار و موادی از بیمه بیکاری را به عنوان لایحه دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

رعیتی فرد بیان کرد: در حال حاضر نسبت مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش یافته به طوری که این عدد در پایان شهریور سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر بود اما در پایان شهریور امسال به ۱۷۹ هزار مورد رسیده در حالی که حقوق و مزایای کارکنان ۵۷ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: ۳۲سال از تصویب قانون کار می‌گذرد و برخی معتقدند این قانون خوب اجرا نمی‌شود و اگر خوب اجرا می شد دغدغه‌ها برطرف می‌شد، البته عده ای هم معتقدند این قانون کارگری است و از کارفرما حمایت نمی‌کند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حوزه روابط کار تلاش شد تا ارتباطی با دیوان عدالت اداری گرفته شود و با نظرخواهی از آنان بتوان دستوالعملی تهیه کرد که توسط دیوان ابطال نشود از این رو دستورالعمل سازش درون کارگاهی ابلاغ شده است و به استان‌هایی که تشکل کارگری ندارند، کمک خواهد کرد تا از این ظرفیت برای رسیدگی به پرونده‌ها بهره مند شوند.

رعیتی فرد اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف کارگر و کارفرما از ۶۱ روز به ۳۱ روز کاهش یافته است و باید تلاش بیشتری انجام گیرد تا تعداد رسیدگی پرونده ها به کمترین زمان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.