رصد و پایش کلیه مراحل بارداری با استفاده از سامانه باروری سالم

وزیر بهداشت گفت: هدف اصلی از ایجاد سامانه باروری سالم ارائه خدمات مفید ، مناسب و به موقع است.

بهرام عین اللهی در مراسم رونمایی از سامانه باروری سالم در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: تمام خدمات زنان باردار از مطب تا سونوگرافی همگی در راستای سامانه سالم قرار می‌گیرند و با این اقدام گام مهمی در زمینه افزایش جمعیت انجام خواهد شد. 

وی افزود: تصویب قانون جوانی جمعیت یک اقدام انقلابی مجلس است. تهدید های اصلی پیر شدن جمعیت به دلیل سیاست‌های نادرست است، به طوری که رشد جمعیت کشور کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید در راستای افزایش جمعیت یک اقدام فرهنگی انجام شود. همه سازمان‌های ذیربط برای فرهنگ سازی همکاری بیشتری باید انجام دهند.

او افزود: هدف اصلی از ایجاد این سامانه ارائه خدمات مفید و مناسب و به موقع است. بحث خدمات و بیمه‌ها برای این بیماران در حوزه بارداری انجام می‌شود و سلامت زنان باردار از ابتدا تا انتها رصد می‌شود.

او ادامه داد: ۲۸ پروژه در زمینه بارداری در حال انجام است. پنجره جمعیت هفت ساله در نظر گرفته شده است و اگر از این فرصت استفاده نشود جمعیت ایران به سمت پیر شدن  پیش خواهد رفت. یکی از اهداف این سامانه سلامت مادر باردار است.

بیگلر خانی مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: در سامانه  باروری سالم تمام سیاست گذاری، رصد و پایش کلیه مراحل بارداری توسط سامانه انجام خواهد شد و اطلاعات در پرونده الکترونیک افراد یا همان سپاس ثبت می‌شود. آزمایشگاه‌ها با سپاس متصل خواهند شد،بنابراین  امکان ایجاد بانک ناباروران وجود دارد.

او افزود: این سامانه ایجاد کننده زیر ساخت پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه گفت: اکثر استان های کشور در وضعیت آبی هستند. در خصوص بیماری کرونا باید به وضعیت کشورهای اطرافمان نگاه کنیم. برخی از کشور ها ظرف دو هفته گذشته شرایط خوبی نداشتند و در کشورهایی مانند ژاپن ، چین و انگلیس آمار ابتلا و مرگ و میرها زیاد گزارش شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.