ایران و افغانستان برای تکمیل راه آهن هرات-خواف به توافق رسیدند

مجری راه آهن خواف هرات گفت: با توافق‌های صورت گرفته میان ایران و افغانستان، اداره کل خط آهن دولتی افغانستان مسئول عملیات ترمیم ایستگاه روزنک و نظارت بر اجرا و کنترل کیفیت کار بر عهده شرکت ساخت و توسعه است.

مجری راه آهن خواف هرات با اشاره به بهره برداری از راه آهن برون مرزی خواف- هرات در آذر ۱۳۹۹ گفت: بهمن همان سال با تشکیل کمیسیون تحویل موقت، قطعه سوم راه آهن خواف- هرات حدفاصل ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک به طول ۶۲ کیلومتر تحویل اداره کل خط آهن دولتی افغانستان شد.

حافظ سادات نژاد با اشاره به تغییرات در دولت افغانستان و نبودن امکان فعالیت پیمانکار در آن زمان ادامه داد: در زمان تغییرات سیاسی در این کشور بخش‌هایی از محور و ایستگاه روزنک دچار خسارات تخریبی و سرقت شد در نتیجه عملیات اجرایی در باقی مانده مسیر ممکن نبود.

مجری راه آهن خواف- هرات گفت: با توجه به ضرورت و اولویت ترمیم این کار مقرر شده است که پس از تایید مجری طرح که شرکت ساخت وتوسعه است عملیات بخش باقیمانده که در تعهد ایران است آغاز شود و خط ظرف مدت ۶ ماه مجدد آماده بهره برداری شود.

سادات نژاد افزود: هم اکنون شرکت ساخت وتوسعه به دنبال راه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز و انتخاب پیمانکار برای عملیات تکمیلی باقیمانده مسیر از ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک در کشور افغانستان است. 

مجری راه آهن خواف هرات گفت با توافق‌های صورت گرفته میان ایران و افغانستان، اداره کل خط آهن دولتی افغانستان مسئول عملیات ترمیم ایستگاه روزنک و نظارت بر اجراء و کنترل کیفیت کار بر عهده شرکت ساخت و توسعه است.

سادات نژاد ادامه داد:‌کار‌های انجام شده از سوی افغانستان بر طبق استاندارد‌های مدنظر هنوز به اتمام نرسیده است و نیاز به جایگزینی بخش‌های به سرقت رفته و تخریب شده دارد که برای عملیات تکمیلی ضروری و حیاتی است. 

وی با تاکید بر عزم جدی دو کشور برای تکمیل این خط آهن بیان داشت: با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف- هرات برای دو کشور، تسهیل صادرات و واردات کالا و جا به جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آب‌های آزاد و کشور‌های همسایه راه آهن خواف- هرات از مهمترین اولویت‌های زیرساختی دو کشور در توسعه ترانزیت بین المللی به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
فقط با افغانستان و موزامبیک، نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ایران اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
دیپلماسی فعال
دم مسئول با لیاقت گرم
آخرین اخبار