استاندار اصفهان:

دانشجو، نماد درک عمومی جامعه و تصویر واضح ادب و اخلاق همگانی است

استاندار اصفهان در پیامی به‌مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو را نماد درک عمومی جامعه و تصویر واضح ادب و اخلاق همگانی دانست.

سیدرضا مرتضوی در پیام خود به‌مناسبت ۱۶ آذر گفت: بدون تردید ۱۶ آذر ازجمله ایام ماندگار و تأثیرگذار در سالنامه ایران اسلامی و روز تمثیل والایی از مقاومت و ایستادگی دانشجویان فهمیده و غیرتمند در برابر نظام سلطه جهانی، استبداد و استعمار در تمامی عرصه‌هاست.

او با بیان اینکه این روز موعدی است که با نام دانشجو آراسته و متجلی شده است گفت: دانشجو، محور توسعه، پویایی، کمال سیاسی، فرهنگی و رفعت اجتماعی و طالب علم و مظهر تعقل و نماد متعالی تفکر ژرف، نوآوری خردمندانه و تحول آفرینی اثربخش است.

استاندار اصفهان افزود: دغدغه دانشجو، جامعه و آرمانش پیشرفت و شکوفایی روزافزون کشور است و دانشجوی متعهد با تمسک به اخلاق، معارف دینی و روحیه والای روشنگری علاوه بر جهد وکوشش در راه استقلال، علم اندوزی و کسب افتخارات و دستاورد‌های سترگ علمی برای کشور، در تمامی صحنه‌های سرنوشت ساز و در عرصه‌های مختلف صیانت و حراست از منافع ملی و دفاع از ارزش‌ها و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاضر، پیشگام و پوینده است.

او اظهار داشت: دانشجو، با حضور پرصلابت و متعهدانه خویش در راستای تحقق آرمان‌های مترقی و متعالی این کشور، زمینه را برای تحقق هرچه مؤثرتر حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) مستعد و مهیا می‌کند.

مرتضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ساحت مقدس علم و اندیشه، فرارسیدن روز دانشجو و تقارن این ایام را با هفته پژوهش و فناوری در سال مزین به عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" را به همه تلاشگران خدوم عرصه علم، اندیشه و پژوهش به ویژه به دانشجویان فهیم و دانشگاهیان پرتلاش تبریک گفت.

۱۶ آذر در تقویم ایران روز دانشجو نام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.