کاهش ۷۰ درصدی سفر زائران خارجی به مشهد

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: حدود ۷۰ درصد در سفر زائران عراقی و زائران کشور‌های همسایه به مشهد افت داشته‌ایم.

محمود مادرشاهیان رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی درباره تأثیر اتفاقات و جریانات اخیر ایران در ورود زائر و مسافر به مشهد گفت: مشهد یک شهر زیارتی است و اغلب گردشگران و زائران برای زیارت امام رضا‌(ع) به مشهد مشرف می‌شوند، اما اتفاقات اخیر کشور در ورود زائران و گردشگران خارجی به مشهد بی‌تأثیر نبوده است. حدود ۷۰ درصد در سفر زائران عراقی و زائران کشور‌های همسایه به مشهد افت داشته‌ایم.

او افزود: مشهد نسبت به کل کشور متفاوت است. زائری که به مشهد مشرف می‌شود، هدف اولش زیارت است، البته مباحث امنیتی نیز برای زائران و گردشگران یک شرط است. امیدوارم این ناآرامی‌ها هرچه زودتر به پایان برسد تا زائران بتوانند به زیارت امام هشتم مشرف شوند.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: البته اکنون در فصل غیرپیک قرار داریم. در سایر ایام سال میانگین درصد اشغال هتل‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است، اما در این فصول درصد اشغال هتل‌های مشهد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. در مجموع اکنون در پیک کاری هتل‌ها در تمام کشور قرار نداریم، اما این مسائل در کاهش ورود گردشگر تأثیر بسزایی داشته است.

مادرشاهیان بیان کرد: گردشگر در ابتدا امنیت کشور مقصد خود را می‌سنجد. وقتی شلوغی‌های کشور مقصد خود را مشاهده می‌کند، در سفر به آن کشور تردید می‌کند. البته این رکود در گردشگری کشور جبران خواهد شد.

او تصریح کرد: زائر و گردشگری که می‌خواهد به مشهد سفر کند، برای زیارت امام رضا‌(ع) می‌آید. ممکن است سفر خود را به تأخیر بیندازد، اما سفر زیارتی خود را لغو نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خدا رو شکر دیگه تو مشهد عرب نمی‌بینم