وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدعی‌الحقوق کارگران هستیم

مرتضوی گفت: برای احقاق حقوق کارگران مصر هستیم و باید به حقوق آن ها توجه شود.

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در شورای اداری طبس با بیان اینکه مدعی الحقوق کارگران هستیم، گفت: در حقوق کارگران و امکانات باید توجه شود.

او به فرمایش و تأکید رهبری بر فعال شدن تمام معادن اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از معادن فعال نیستند که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

مرتضوی در مورد مشکلات کمبود زغال در یک شرکت معدنی طبس، بیان کرد: در بخش معدن زغال سنگ و کک زنجیره ارزش ایجاد شود که نیاز واردات از کشور‌های خارجی نداشته باشیم و شهرستان توسعه یافته‌تر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان کارگران و سرمایه گذاران به رئیس جمهور منتقل می‌شود، حساب‌های بانکی معدن داران باید در بانک‌های استان و شهرستان سپرده گذاری شود تا مزایای آن نصیب مردم منطقه شود.

او در مورد هزینه درمان کارگران گفت: به دنبال فرانشیز هستیم که در تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند تا در مابقی مراکز درمانی هم مبلغ پرداختی را صفر کنیم تا درخواست‌ها از بخش خصوصی کم شود.

مرتضوی با بیان اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی از متوسط کشور پایین تر است و نرخ بیکاری در طبس از متوسط استان پایین‌تر است گفت: درخواست مردم و مسئولان در مورد سهم دو درصد حقوق دولتی معادن که باید در منطقه مورد نظر هزینه شود، همواره مطرح است که روز گذشته این موضوع در جلسه دولت مطرح شد و رئیس جمهور تأکید کردند صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل شود و این مبلغ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن باید در شهرستانی که معدن هست هزینه شود و هم اکنون ایجاد ۱۵ هزار بستر شغلی در طبس فراهم است تصریح کرد: با ایجاد و پیشرفت این میزان بستر شغلی در خراسان جنوبی به مهاجرت معکوس تغییر پیدا می‌کنند و مردم این خطه به منطقه خود باز می‌گردند.

او با بیان اینکه وضعیت خراسان جنوبی بهتر از گذشته است افزود: قبلا عمده محور طبس به نائین آسفالت سرد بود و ابنیه‌ای وجود نداشت و هم اکنون وضعیت جاده‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته، اما هنوز هم باید برای دسترسی و آسایش مردم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

مرتضوی به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی و مسکن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.