همدان پذیرای ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ششم دی ماه امسال ۶ شهید گمنام در نقاط مختلف استان آرام می گیرند.

مجید صفدریان از تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در ۶ نقطه از استان همدان همزمان با تشییع و تدفین ۳۰۰ شهید گمنام سراسر کشور خبر داد و گفت: این شهدای والامقام در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، دانشگاه فرهنگیان و امامزاده کوی خضر در شهرستان همدان و ازندریان و سامن در شهرستان ملایر و در شهرستان رزن به خاک سپرده می شوند.

او تصریح کرد: مراسم وداع با شهدا روز پنجم دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان و نیز مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان ساعت هشت صبح روز ششم دی همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه شهیدان سند پر افتخار مردم این مرز و بوم هستند، حضور گسترده آحاد مردم در آیین استقبال، تشییع و تدفین ۶ شهید گمنام در استان را خواستار شد.

صفدریان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شهدا برکات بسیاری دارد و آثار آن در جامعه نیز محسوس است تصریح کرد: شهدا برای تدفین به مکان‌های پیش‌بینی شده انتقال داده می‌شوند.

او گفت: برگزاری این آیین در روزهای پنجم و ششم دی ماه در شهرستان های همدان، رزن و ملایر در دستور کار ۶ کمیته انتظامی و امنیتی، فرهنگی و تبلیغات، اطلاع رسانی، استقبال، پشتیبانی و اجرایی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی به منظور آشنایی نسل نوجوان با شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ استکبارستیزی را ضروری برشمرد و افزود: بعد از تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام ساخت یادمان‌ شهیدان در دستور کار قرر دارد.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

استان همدان دارای ۱۵۲ مزار شهید گمنام در ۵۵ گلزار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار