روزانه ۱۵۰۰ افغانستانی از مرز دوغارون به کشورشان باز می‌گردند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: حدود ۱۵۰۰ افغانستانی با میل خود از طریق مرز دوغارون تایباد به کشورشان باز می‌گردند.

سید علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد اتباع کشور افغانستان که در استان‌های مختلف کشور هستند و قصد بازگشت به این کشور را دارند از طریق مرز زمینی دوغارون به افغانستان برمی گردند.

او افزود: دروازه زمینی دوغارون یکی از مهمترین معبر‌های ورود و خروج اتباع افغانستانی به شمار می‌رود، در یک ماهه گذشته بیش از ۵۰ هزار تبعه این کشور از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگشتند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی به برنامه‌های آموزشی و ارائه خدمات درمانی به آن دسته از اتباعی که از دوغارون به کشورشان می‌روند ادامه داد:آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین اقدامات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های مختلف و خدمات درمانی از مهمترین برنامه‌های است که در این گذرگاه رسمی به اتباع افغانستانی داده می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه طرح آمایش مرحله هفدهم اتباع خارجی در خراسان رضوی به پایان رسیده است، بیان کرد: در این طرح از جمعیت ۱۳۵ هزار نفری اتباع خارجی خراسان رضوی، ۱۲۵ هزار تبعه خارجی نامنویسی کرده اند.

او تصریح کرد: خراسان رضوی بعد از  تهران بیشترین جمعیت اتباع خارجی را دارد.

پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغان دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار