۳۶۰ اثر تاریخی در ملایر کشف و ثبت شده است

فرماندار ویژه ملایر گفت:کشف ۳۶۰ اثر تاریخی معادل ۱۹ درصد آثار تاریخی استان همدان در ملایر است که دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور را دارا است..

سلمان اسماعیلی امروز در شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال برگزاری است، به سابقه تاریخی شهرستان اشاره و  گفت:ملایر شهری اصیل است که در تمام دوران تاریخ شناخته شده و بر ایران پهناور یک نقطه کاملا درخشان و نورانی است.

او با بیان اینکه ملایر بخشی از شناسنامه بزرگ کشور است، خاطرنشان گفت: آثار تاریخی و آنچه در ملایر کشف شده در تمام دوران تاریخی ریشه دارد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه ما از دوران نوسنگی در ملایر اکتشافات و آثار تاریخی داریم،گفت: ارگ تاریخی نوشیجان مربوط به دوران ماد‌ها یا شهر زیرزمینی سامن مربوط به دوره اشکانی نمونه‌هایی از این آثار تاریخی است.

اسماعیلی فعالیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه‌های مختلف هنری در ملایر را مایه افتخار و مباهات شهرستان خواند و گفت: دستانی اعجازآفرین به زیبایی توانستند با خلق آثار مبلمان منبت نام ملایر را بر بلندای جهان ثبت و ضبط کنند.

او به ثبت ۱۳ اثر ناملموس به نام ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: مجموع این ظرفیت‌های انسانی، تاریخی و طبیعی ملایر را در یک نقطه پرش قرار داده است.

فرماندار ویژه ملایر ابرازامیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنیم و در راستای اجرای بهتر تدابیر وزارت میراث فرهنگی گام برداریم و ملایر را به عنوان نقطه‌ای درخشان در جهان معرفی کنیم.

راهکار‌های چگونگی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ملایر بررسی شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی ملایر خواستار برگزاری جلسه‌ای پس از این سفر شد تا راهکار‌های چگونگی استفاده از این ظرفیت‌های فرهنگی بررسی شود.

هادی بیگی‌نژاد با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های فرهنگی و صنایع دستی، گفت: ما در ملایر هنرمندانی داریم که کالا‌های طراز جهانی تولید می‌کنند.

او خواستار بررسی ارتباط با بازار‌های جهانی برای معرفی هنر‌ها و فراهم سازی بستر مناسب برای فروش محصولات در یک جلسه ویژه شد تا بتوان تولید را به جامعه هدف رساند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شکل گیری ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات و تولید ثروت و فروش محصولات را از جمله موارد مهمی برشمرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.