پرداخت تسهیلات بانکی ارزان به فعالان صنایع دستی

 استاندار آذربایجان غربی بر لزوم توانمندسازی صنایع دستی استان و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان به فعالان این بخش تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی در بازدید از خانه صنایع‌دستی و نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی استان در ارومیه با اشاره به توجیه اقتصادی تولید محصولات صنایع دستی بر لزوم توانمندسازی صنعتگران این حوزه تاکید کرد و گفت: تسهیلات بانکی ارزان به فعالان این بخش پرداخت می‌کنیم.

 محمدصادق معتمدیان از حمایت جدی دولت سیزدهم از اشتغالزایی، سخن گفت و افزود:  از ظرفیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی برای رونق اشتغالزایی در این استان هم استفاده می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: برای آموزش‌های تکمیلی در این حوزه، از ظرفیت مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای باید استفاده شود.

تصویب پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به فعالان صنایع دستی استان

استاندار آذربایجان‌غربی به استفاده از تسهیلات مختلف برای حمایت از صنایع دستی نیز اشاره کرده و ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از حوزه صنایع دستی استان مصوب شده و بخشی از آن پرداخت شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر برنامه ریزی جهت فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی استان، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های استانی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی زمینه ساز معرفی صنایع دستی و هنر دست هنرمندان آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه برای صنعتگران، یادآور شد: با راه اندازی شرکت‌های تعاونی و اتحادیه صنایع دستی در استان، مسیر تامین مواد اولیه این حوزه هموار می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه درآمدزایی و اقتصاد هنر موضوع مهم در حوزه تولیدات صنایع‌دستی است افزود: برای فروش محصولات صنایع‌دستی باید نسبت به معرفی محصولات و بازاریابی آن‌ها اقدام شود و در این راستا داشتن خلاقیت و نوآوری در اجرای طرح‌های صنایع‌دستی ضروری است. 

معتمدیان با بیان اینکه وظیفه هنرمند تولید محصول بوده و وظیفه بازاریابی و فراهم کردن شرایط فروش محصولات وظیفه دولت است، ادامه داد: برای این منظور باید شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی شود و نیز اجرای طرح خوشه‌بندی صنایع‌دستی به‌سرعت در دستور کار قرار بگیرد و نیز باید از ظرفیت استارتاپ‌ها به‌خوبی بهره برد.  

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید برای تامین بخشی از هزینه‌های اقامت و حمل و نقل هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌های ملی قول مساعد داد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید اظهار کرد: در سطح استان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به‌ویژه هنر‌های چوبی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، رودوزی، نقاشی روی شیشه و ... فعال هستند.  

مرتضی صفری گفت: امسال در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ تسهیلات با سود پایین پرداخت شده و دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی نیز برگزار شده است.  

تخصیص اعتبارات برای برپایی نمایشگاه و ارائه بن خرید برای هنرمندان، ایجاد بازار فروش مواد اولیه گلیم‌بافی و قالی‌بافی در استان، ثبت‌نام بیمه تکمیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله مطالبات هنرمندان آذربایجان غربی در این بازدید بود.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.