معاون غذا و داروی رفسنجان گفت: توزیع گسترده مکمل‌های ورزشی قاچاق در باشگاه‌های ورزشی و ارائه مشاوره توسط افراد غیرمتخصص نگران کننده است.

 حسنی پور معاون غذا و داروی شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود دوازده هزارقلم کالای قاچاق و غیرمجاز به ارزش ریالی حدودا هفتصد میلیون ریال (ششصدو هفتادمیلیون و هشتصد و شصت هزار و هشتصد ریال) از مراکز مختلف عرضه کالا‌های سلامت محور نظیر عطاری ها، فرشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشف و توقیف شده است.

حسنی پور ضمن ابراز تاسف افزود:  در طی ماه‌های اخیر شاهد توزیع گسترده مکمل‌های ورزشی قاچاق در باشگاه‌های ورزشی و ارائه مشاوره توسط افراد غیرمتخصص هستیم که این  موضوع بسیار نگران کننده است، چون مشاوره‌های نادرست می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را بر سلامت ارگان‌های حیاتی بدن داشته باشد.

او از شهروندان درخواست کرد: خواهشمندم در انتخاب مکمل‌هایی که مصرف می‌کنند دقت کافی را داشته و آگاه باشند که تنها مرجع رسمی و قانونی برای تهیه این مکمل‌ها داروخانه‌ها و تنها افراد متخصص در این زمینه نظیر کارشناسان تغذیه، پزشکان و داروسازان می‌توانند مشاوران قابل اعتمادی برای آن‌ها باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار