عدم آشنایی کارآفرینان با نحوه تهیه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی

رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور با اشاره به عدم آشنایی کارآفرینان و مردم با نحوه تهیه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، گفت: این موضوع یکی از ضعف‌های نظام آموزشی ما است.

محمد خدابخشی در جلسه بررسی پیشنهادات فصل علم و فناوری برنامه هفتم توسعه با اشاره به تعیین رشد هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه، بر لزوم بهره وری سرمایه، نیروی کار و سایر عوامل تولید تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب در شهریور سال گذشته ابلاغ شده است، اظهار کرد: پیشنهادات بایستی مبتنی بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه باشد و پیشنهادات خارج از این سیاست‌ها نیز قابل ارائه هستند، اما احتمال تصویب آن‌ها کمتر است به همین خاطر باید تلاش کنیم احکام پیشنهادی مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغ شده باشد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از خلاء‌های موجود در کشور ما متأسفانه عدم آشنایی کارآفرینان و مردم با نحوه تهیه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی است و این موضوع یکی از ضعف‌های نظام آموزشی ما است که در هیچ دانشگاه و مرکز آموزش عالی به طور مشخص و منسجم نگارش طرح‌های دارای توجیه اقتصادی به افراد آموزش داده نمی‌شود.

خدابخشی با تاکید بر اصل ۴۸ قانون اساسی مبنی بر فراهم کردن زمینه رشد برای مناطق مختلف کشور به فراخور استعداد‌های موجود در آن مناطق، ابراز امیدواری کرد با بررسی پیشنهادات این جلسه، قانون مؤثری در راستای توسعه متوازن کشور تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.