۴۳ میلیارد تومان طرح گردشگری در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه به گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای یکی از مهمترین ارکان اقتصاد محسوب می‌شود و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش گردش سرمایه، تقویت فرهنگ و در نتیجه رونق پول ملی از آثار آن به شمار می‌رود، اظهارداشت: طرح‌های گردشگری بهره‌برداری شده این مدت در سیستان و بلوچستان عمدتا در زمینه بوم گردی و هتل داری بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح‌های گردشگری، اقتصادی و اشتغال محور هست و در رفع مشکل بیکاری نقش موثری دارد، گفت: ۱۱ طرح بهره برداری شده در این استان زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۵۶ نفر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با موقعیت راهبردی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد که در صورت توجه و حمایت منجر به اشتغال و توسعه اقتصادی این منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی، سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال و انواع صنایع ساخته شده از صدف، برگ درختان نخل وحشی و حصیربافی سیستان و بلوچستان از اهمیت خاصی در ایجاد اشتغال برخوردار است.

شهرکی با اشاره به اهمیت توسعه بوم گردی در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها می‌تواند باعث بهبود و گسترش اشتغالزایی، افزایش آگاهی و دانش بومی و نگهداری از روستا و محیط زیست آن بعنوان یک سرمایه استراتژیک باشد.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به اینکه نماینده تاریخ و آداب و رسوم یک منطقه روستایی هستند همچون یک موزه عمل می‌کنند و می‌توانند در مدت اقامت یک یا چند روزه، تاریخ چند صد ساله یا هزاران ساله یک روستا را به همگان نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار