بازدید مسئولان ملی و استانی از پروژه‌های آب و فاضلاب شیراز

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور با همراهی استاندار فارس و مدیران صنعت آبفای این استان، از روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب شیراز بازدید کردند.

اتابک جعفری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، در حاشیه بازدید از تاسیسات و روند اجرایی طرح‌های آب و فاضلاب در شیراز، بر پیشرو بودن این شهرستان و استان فارس در اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب، تاکید کرد.

جعفری با اشاره به تداوم خدمت رسانی مناسب و مطلوب از سوی شرکت‌های آبفا به مردم، از تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های مرتبط با آب و فاضلاب شیراز خبر داد.

جعفری با بیان اینکه محقق شدن اقدامات قابل توجهی که در شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام شده، در بسیاری از استان‌ها آرزوست، افزود: غلیرغم مشکلات و محدودیت‌ها در کلانشهر شیراز، به مردم از بابت تامین آب فشار زیادی وارد نشده واین مهم موجب آسودگی خیال شرکت مهندسی شده است.

مدیرعامل آبفا ایران اضافه با بیان اینکه در بحث تله‌متری و تله کنترل اقداماتی که در شیراز انجام شده است می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد، به لزوم تقویت منابع مالی و انسانی در شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز اشاره و به تغییر نگاه در حوزه استفاده از پساب و افزایش بهره وری آن تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز گفت: پساب تصفیه خانه‌ها باید به فضا‌های سبز، باغ شهری ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به صورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند ونسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام کنند.

ایمانیه، خشکسالی‌های نزدیک به یک دهه‌ی اخیر را یکی از مسائل بحرانی استان عنوان و اضافه کرد: متاسفانه فارس در سه حوزه کشاورزی، صنعت و بویژه آب آشامیدنی دچار مشکل است؛ با تدابیر انجام شده توسط دولت سیزدهم و تلاش‌های جهادگونه وزارت نیرو، تامین آب آشامیدنی در روستا‌ها و شهر‌های استان در دستور کار قرار گرفت و با سرعت پیش می‌رود.

ایمانیه با بیان اینکه درابتدای سال ۱۰۰۰ روستای استان از تنش آبی رنج می‌بردند، افزود: آبفای استان و آبفای شیراز به همراه بسیج سازندگی استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به تدریج در حال رفع کردن این موارد هستند که امیدواریم با تلاش‌های خوبی که در حال انجام است در تابستان سال آینده با مشکلات خیلی کمتر در حوزه آب آشامیدنی مردم مواجه باشیم.

او با اشاره به اینکه عملیات لوله گذاری خط دوم انتقال آب از سد درودزن با جدیت در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم قبل از تابستان ۱۴۰۲ این خط بصورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ایمانیه اشاره‌ای به تاسیسات آبی واقع در حسین آباد شیراز کرد و گفت: با همت عزیزان شرکت آب و فاضلاب شیراز، مخزن این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تا به منظور ذخیره سازی و مخلوط کردن آب چاه و آب سد و افزایش کیفیت آب مصرفی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه، پساب تصفیه خانه‌ها باید به فضا‌های سبز، باغ شهری ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بصورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند ونسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام کنند.

در این برنامه فرماندار شیراز و نمایندگان مردم شهر‌های شیراز و زرقان در مجلس نیز حضور داشتند، از طرح فاضلاب روستا‌های شرق شیراز، پروژه اجرای مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی حسین‌آباد، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق شهر صدرا، اجرای خط دوم انتقال آب سد درودزن و نیز روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب بافت قدیم شیراز بازدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار