دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در شهرستان بم مستقر شد.

اعضای هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر ۲ روزه به شرق استان کرمان از مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه‌ها و زندان بم بازدید کردند.

محمدباقر اسلامی، دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: در این سفر، هیئت با انجام نظارت و بازرسی‌های ۵ گانه، تمامی امورات مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان‌ها، بازداشتگاه‌های شهرستان‌های شرق استان کرمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

او افزود: این بازدید‌ها برای رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، اقداماتی انجام پذیرفت.

اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعان، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدید‌ها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.

او بر حفظ و رعایت حقوق شهروندان که از مباحث اساسی تعالیم اسلامی می‌باشد، تاکید کرد و گفت: امیدوارم تمامی کارکنان دستگاه‌ها و ادارات با دقت و همت، در احقاق حق و حقوق شهروندان تلاش کنند.

دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان بیان کرد: این هیئت اقدام به تهیه گزارش‌هایی راجع به موارد نقض احتمالی حقوق مددجویان در بازداشتگاه‌های پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی و کلانتری‌ها وپاسگاه‌ها خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیئت نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد، افزود: شهروندان چنانچه نسبت به رعایت نکردن حقوق شهروندی در مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار