رییس کل دادگستری استان کرمان:

دستگاه قضایی، پشتیبان دستگاه‌ها در حفظ باغشهر بم است

حجت الاسلام حمیدی گفت: سازمان‌های مسئول باید وظیفه خود را در زمینه حفاظت از باغشهر بم انجام دهند و دستگاه قضایی نیز حمایت‌های لازم را در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه سفر ۲ روزه به شرق استان کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت: باغشهر‌های بم و اطراف آن ذخیره‌ای است که سال‌ها حفظ شده و باید از تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شود.

او در ادامه سخنان خود به بازدید ۵ ساعته از صنایع خودروسازی بم اشاره و بیان کرد: تلاش می‌شود که مشکلات موجود این بخش‌ها نیز براساس قانون برطرف شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، ارزیابی دقیق روند ارائه خدمات قضایی در شرق استان و بررسی نقاط ضعف و قوت آن را از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه به شرق استان کرمان برشمرد.

او با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش در شرق استان کرمان نهادینه است، بیان کرد: در ۹ ماه امسال، حدود ۹ هزار و ۲۰۰ پرونده در شرق استان کرمان منتهی به صلح و سازش شده و ۵ نفر که حکم قصاص داشته اند، نیز با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه روند میانگین صلح و سازش در شرق استان کرمان نسبت به سایر نقاط استان کرمان بالاتر است، تصریح کرد: ۵۴ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شرق استان به صلح و سازش ختم می‌شود که از میانگین استانی بالاتر است و می‌تواند تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار