نظارت دقیق بر مصرف گاز در مراکز گردشگری خراسان رضوی

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: مدیریت مصرف گاز و انرژی در همه تاسیسات و مجموعه‌های گردشگری استان با انجام دستورالعمل‌ها در حال اجراست.

سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به سرمای بی‌سابقه و برودت هوا در مشهد و استان خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از مصرف غیر ضرور و کاهش و کنترل مصرف انرژی از ابتدای شروع سرما، دستورالعمل‌هایی برای واحد‌های اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری تعیین و اجرا شده است.

او افزود: به عنوان مثال فعالیت بخش‌های غیر ضرور از جمله استخر‌ها در واحد‌های اقامتی متوقف و در عین ارائه خدمات و میزبانی شایسته اقدامات مشابه دیگری انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از جمله دستورالعمل‌های در حال اجرا را کاهش مصرف برق و گاز در کلیه فضا‌های اقامتی و پذیرایی دانست و ادامه داد: کلیه فضا‌های ورزشی، آبی و بخش‌های تفریحی در هتل‌ها تعطیل و استفاده از حداکثر یک سالن جهت پذیرایی وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام در نظر گرفته شده است.

موسوی بیان کرد: پذیرش مجالس و میهمانی‌ها در این مراکز تا پایان هفته جاری ممنوع است، همچنین عدم استفاده از آلاچیق و گرماتاب و پنل‌های گرمایشی در فضا‌های باز و در صورت امکان جایگزینی مشعل گازوئیلی به جای مشعل گازی نیز مورد تاکید است.

او تصریح کرد: تنظیم دمای فضای‌های اقامتی بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد، پیشنهاد تعطیلی مراکز اقامتی دولتی در صورت امکان و تجمیع کلیه مهمانان در حداقل طبقات و خالی نمودن طبقات اضافی و خارج از سرویس نمودن آن‌ها و استفاده حداقلی از ظرفیت آسانسور‌ها از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در این زمینه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه همراهی و همکاری تاسیسات گردشگری به خصوص واحد‌های اقامتی در این زمینه شایسته تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
راست میگید گاز نیست یک شماره بزارین تا بهتون بگم کجاها داره گاز رو حروم میکنن ولی شما فقط دارین شعار میدین
خیلی هم میخواین گاز رو کنترل کنید و راست میگین
1اشپزخانه ها رو تعطیل کنید نه بانکها کدوم بانک داره با گاز محیط رو گرم میکنه همه شدن اسپلت
2جاهایی که دارن عرقیجات گیاهی میگیرن رو بگین چند روزی تعطیل کنن نه محضرهای ثبت اسناد
3شما فقط منم منم در اوردین هیچ کاری هم از دستتون بر نمیاد