میدان مرکزی میوه و تره بار ایرانشهرجابجا میشود

میدان میوه و تره بار ایرانشهر که در مرکز این شهر واقع شده، موجب اختلال در رفت وآمد وترافیک شهری شده است.

علی شعبانی فرماندار ایرانشهر گفت: یکسال قبل در بازدیدی که از میدان میوه و تره بار این شهرستان داشتیم به غرفه داران و مردم محله قول جابجایی این مرکز را دادیم که متاسفانه محقق نشد.

علی شعبانی افزود: با پیگیری‌های شده زمین جدید برای میدان میوه و تره بار ایرانشهر در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک حدود یکماه دیگر عملیات ساخت آن شروع می‌شود.

وی بیان کرد: واقع شدن مرکز توزیع میوه و تره بار این شهرستان در مرکز شهر آسایش و راحتی مردم را سلب کرده که ما هم به دنبال این هستیم که هر سریعتر باید این مرکز جابجا شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ایرانشهر هم گفت: بیش از ۴۰ حجره در میدان فعال است و بیش از هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

گرگیچ افزود: میدان میوه و تره بار ایرانشهر در محله مسکونی واقع شده که این امر باعث نارضایتی ساکنان این منطقه شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ایرانشهر گفت: برای انتقال مرکز خرید و فروش میوه این شهرستان از سال ۱۳۹۲ با ادارات مربوطه از جمله شهرداری برای انتقال آن مکاتبه کرده ایم، اما تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

وی تصریح کرد: میدان میوه و تره بار ایرانشهر بدون بهره مندی از حمایت‌های مختلف برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده و به بسیاری از شهرستان‌های همجوار از جمله بمپور، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر و سیب سوران خدمات ارائه می‌کند.

گرگیچ اظهار داشت:میدان تره بار ایرانشهر منبع تأمین کننده میوه و تره بار شهرستان‌های مختلف جنوب سیستان و بلوچستان است و روزانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در آن خرید و فروش می‌شود.

وی ادامه داد: برای جابجایی میدان میوه و تره بار ایرانشهر مسئولان دست اندرکار از جمله شهرداری باید همکاری کنند.

یکی از ساکنان حاشیه این میدان هم گفت: ترافیک سنگین در ساعات اولیه روز و سر و صدای بسیار زیاد ناشی از فعالیت خریداران، فروشندگان و خودرو‌های سنگین حمل میوه مشکلات بسیاری را برای ساکنان این منطقه بوجود آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار