پرداخت تسهیلات کم بهره ۳۰۰ میلیون تومانی به زلزله زدگان خوی/ مناطق زلزله‌زده در ۳ سال بازسازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت تسهیلات کم بهره ۳۰۰ میلیون تومانی به زلزله زدگان خوی خبر داد.

محمدحسن نامی  معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران امروز پنجشنبه ۲۹ دی با حضور در شهرستان خوی از مناطق زلزله زده این شهرستان بازدید کرد و  از روند خدمات رسانی به زلزله زدگان و نیز نحوه اسکان اهالی روستا‌های زلزله زده منطقه فیرورق در شهرستان خوی جویا شد.

محمدحسن نامی در بازدی از مناطق زلزله زده گفت: برای ساخت مساکن زلزله زده ۳۰۰میلیون تومان وام با سود ۴ درصد و ۸۰ میلیون تومان وام بلا عوض در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد.

نامی در مورد تامین غذای گرم زلزله زدگان نیز گفت: از فردا روز جمعه ۷ هزار وعده غذای گرم در نهار و ۷ هزار غذای گرم در شام بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

استاندارآذربایجانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مدیران در این بازدید حضور داشتند.

ساخت مراکز اسکان برای زلزله زدگان، و پرداخت تسهیلات ساخت منازل آسیب زده از اهم درخواست‌های مردم در دیدار با معاون وزیر کشور بود.

در این بازدید استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران استان رئیس سازمان مدیریت بحران را همراهی می کردند.

مناطق زلزله‌زده خوی در ۳ سال بازسازی می‌شود

وی ضمن تقدیر از مدیریت استانی در خصوص ارائه خدمات به زلزله‌زدگان، اظهار داشت: مدیریت استان آذربایجان غربی در ارائه تسهیلات برای نوسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده بی‌نظیر عمل کرده و الگویی در سطح کشور است.

وی عنوان کرد: بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده در زلزله روز گذشته خوی باید با سرعت بازسازی و نوسازی شود و دستگاه‌های مسئول در این زمینه با قدرت تمام وارد کار شوند.

نامی توزیع ۷ هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله‌زده خوی توسط موکب‌های اربعین حسینی را از جمله اقدامات درخشان در این مناطق دانست و ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای حضور این موکب‌ها در مناطق زلزله‌زده انجام شده و با حضور موکب‌ها شاهد بهبود وضعیت توزیع غذا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هلال احمر و دستگاه‌های امدادی در شبانه روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ چادر امدادی جهت اسکان اهالی توزیع کرده‌اند و در همین راستا وسایل گرمایشی مورد نیاز خانواده‌ها نیز توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.