مشکلات واردات چادر مشکی و گرانی آن از زبان شهروند خبرنگار

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مشکلات واردات چادر مشکی و گرانی آن گلایه کرد.

زنان نقش مهمی را در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، علمی و آموزشی و پژوهشی و به ویژه تربیت فرزندان ایفا می‌کنند و در دین اسلام با ظرافتی خاص به موضوع حجاب توجه ویژه‌ای شده است. چادر برترین نماد حجاب اسلامی در جامعه است و به بانوان عفت و سربلندی می‌بخشد. اما مدتی است که این پوشش زیبا به بهانه واردات آن، تامین چادر با مشکلاتی مواجه شده است. شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروند خبرنگار
خواستم از شما خواهش کنم که، کمی در باره کمبود چادر خانم‌ها و گرانی قیمت چادر صحبت و مصاحبه بفرمایید واردات چادر مشکی با گمرک هرکیلو پارچه چادری ۴۸ دلار می‌شود هر چادر زنانه دست کم ۲ میلیون تومان از روزی که نساجی‌های داخلی به بهانه تامین چادر جلوی واردات چادر مشکی را ممنوع کردند و عوارض گمرک را بالا بردند، حجاب خانم‌ها کمتر و بی حجابی بیشتر شد. الان هم فقط کافی است که گمرک چادر مشکی برداشته شود و واردات چادر مشکی بدون سقف آزاد شود، خواهید دید در یک دوره ۲ الی ۳ ساله بیش از ۵۰ درصد بی حجابها، باحجاب می‌شوند. سال ۱۳۶۲ یک قواره چادری ۴/۵ متر به قیمت تعاونی در بازار پارچه فروشان، یکصدوپنجاه ریال به دست مشتری داده میشد و به همان سبب تمام دختر مدرسه ای‌ها چادری می‌شدند و از کودکی با چادر بزرگ می‌شدند، اما به بهانه تولید داخلی، واردات چادر ممنوع شد و تولیدکنندگان داخلی نتوانستند تقاضای چادر مشکی مردم را تامین کنند. بعد از آن تعرفه گمرک واردات چادر را بالا بردند و بعد از آن هم شاهد گرانی چادر، بی چادری و بی حجابی زنان و دخترانمان شدیم. لطفا پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام چادر داخلی را فقط میشود یک سال استفاده کرد هم رنگش میره و هم باید همیشه بعد از شستن اتو کرد . باور کنید اتو کردن چادر خیلی سخته.
وهم اینکه خیلی گرونه .
میشه چادری تولید کرد که اتو نخواد ؟ و قیمتش هم زیاد نباشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
حالا چه اصراریه چادر حتما مشکی یاشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چادر = گرانترین حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بدون چادر هم میشه زندگی کرد بفکر مسائل اساسی مردم باشید . گوشت را صادر نکنید تا قیمت پایین بیاد
آخرین اخبار