توقف مازوت سوزی در دو واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از توقف استفاده از سوخت مازوت در ۲ واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری خبر داد.

مهران زینلیان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ابلاغ اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مبنی بر قطع مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری، اظهار کرد: از ماه‌ها قبل و بر اساس تجربه‌ای که از سال گذشته در خصوص مازوت سوزی در استان داشتیم؛ مدیریت استان تلاش‌های بسیاری کرد تا شاهد تکرار این تجربه و استفاده از سوخت مازوت در استان نباشیم.

او بیان کرد: هر چند عدم مازوت سوزی در شورای تأمین استان مصوب شده بود، اما با ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و با وجود مخالفت شدید استان، مازوت سوزی در اصفهان آغاز شد.

زینلیان افزود: نهایتاً در چند روز گذشته به دلیل استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه و البته سایر منابع آلاینده هوا که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، شاهد روز‌های بی سابقه‌ای بودیم و شاخص آلودگی هوا در اصفهان برای چند روز متوالی به بیش از ۱۵۰ رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این شرایط مدیریت استان با جدیت بیشتری به موضوع کنترل منابع آلاینده ازجمله بحث مازوت سوزی وارد شد. جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مکرراً تشکیل و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان دعوت شد تا از نزدیک شاهد تأثیر عوامل آلاینده در اصفهان باشند.

او خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیریت استان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سرزده از نیروگاه شهید منتظری بازدید کرد و نهایتاً با تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عدم مازوت سوزی برای چندمین بار مطرح و مصوبات ویژه زیست محیطی در این کارگروه به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: به دنبال این اقدامات، تلاش برای عدم مازوت سوزی در شورای تأمین استان نیز برای چندمین بار مطرح و با دستور استاندار اصفهان موضوع عدم استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت ابلاغ شد.

زینلیان عنوان کرد: علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، متأسفانه تا این لحظه مازوت سوزی به صورت کامل در نیروگاه شهید منتظری قطع نشده و به دنبال پیگیری‌های اخیر، با قطع ۲ واحد دیگر و کاهش معادل ۲و نیم میلیون لیتر مصرف سوخت مازوت، هم اینک ۴ واحد غیرفعال و ۴ واحد دیگر همچنان فعال است.

او اظهار کرد: مدیریت استان همواره بر این باور بوده که شرایط استان ویژه است و از هر ظرفیتی که بتوانیم برای توقف مازوت سوزی و قطع منابع آلاینده هوا در استان استفاده می‌کنیم. این تلاش مدیریت استان برای کاهش آلودگی هوا استمرار دارد و تا قطع کامل مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری ادامه خواهد داشت.

زینلیان تصریح کرد: عدم تمکین برای قطع مازوت سوزی خواه از طرف نیروگاه و خواه از طرف دیگر دستگاه‌ها باشد در هر صورت با پیگیری قضائی همراه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر قطع مازوت سوزی در اصفهان جدی است و خاطیان بایستی در برابر مراجع قضائی پاسخگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
پس این مادر ب خطا که نیگفت مشعل های مازوت سوز از پارسال تا حالا پلمپ هست و اصلن استفاده نشده که !!!!@