دستگیری فردی که نامه‌های انفجاری به سفارت آمریکا و اوکراین فرستاده بود

پیرمرد اسپانیایی که به ۶ دفتر داخلی و سفارتخانه خارجی نامه انفجاری فرستاده بود، دستگیر شد.

پلیس اسپانیا در نهایت مظنون به ارسال نامه‌های انفجاری به دفاتر دولتی و سفارتخانه‌های خارجی را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر کشور اسپانیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پلیس یک مرد ۷۴ ساله را به اتهام ارسال نامه انفجاری به سفارتخانه‌های آمریکا و اوکراین در ماه نوامبر و دسامبر دستگیر کرد.

این فرد همچنین این نامه‌های انفجاری را به دفتر نخست وزیری و یک کارخانه تولید اسلحه نیز ارسال کرده بود.

پلیس بدون افشای نام این مظنون، او را شهروند اسپانیا معرفی کرد که در شمال شهر "میراندا دل ابرو" دستگیر شد. کارآگاهان محل اقامت این فرد را مورد جستجو قرار داده اند.

این فرد پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۱۳، در ساختمان شهرداری ویتوریا در مجاورت شهر محل اقامت خود کار می‌کرده است.

فرناندو گراندو مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا از ادامه تحقیقات درباره این ماجرا و مظنون آن خبر داد. با این حال، این مقام اسپانیایی از اظهار نظر درباره گمانه زنی‌های رسانه‌ها پیرامون دست داشتن شبه نظامیان روس در این ماجرا اجتناب کرد.

او گفت: ما در حال بررسی تمامی احتمالات در این زمینه هستیم. تحقیقات بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام می‌شود و ما از این موضوع خرسندیم.

گفتنی است طی این سوء قصد، در مجموع شش نامه انفجاری به اماکن مختلف از جمله دفتر پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، مراکز دولتی، آژانس ماهواره‌ای اتحادیه اروپا و نیز سفارت آمریکا و اوکراین در فواصل ۲۴ نوامبر تا دوم سپتامبر ارسال شد. این اقدام تلفاتی نداشت و بیشتر نامه‌ها امحا شد، ولی در یک مورد کارمند سفارت اوکراین دچار جراحت سطحی گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار