نخستین دستگاه فرآوری سیلیس در گناباد تولید شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: برای نخستین بار دستگاه "والس" ویژه خط فرآوری تولید سیلیس از ذخایر مهم معدنی در این شهرستان و جنوب استان خراسان رضوی تولید شد.

هادی ایزدی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از این دستگاه افزود: دستگاه فوق توسط یک از شرکهای تولیدی ماشین سازی گناباد و با هزینه ۱۳ میلیارد ریال تولید شده است.

وی ادامه داد: دستگاه والس فرآوری تولید سیلیس با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ تن پودر سیلیس طراحی و تولید شده و با این اقدام گام مهمی در توسعه صنعتی و معدنی تولید این فرآورده معدنی در استان خراسان رضوی و منطقه برداشته شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این شهرستان از ظرفیتهای زیادی در زمینه ذخایر معدنی در بخشهای مختلف و از جمله مس، سرب، آهن، منگنز، سیلیس و غیره برخوردار است و قطب اقتصادی معادن در شمال شرق کشور به شمار می رود.

سیلیس (Silica) دومین عنصر رایج با ۲۵ درصد فراوانی در پوسته زمین است، این ماده غیر فلزی، سخت و به صورت بی رنگ تا خاکستری تیره وجود دارد. امروزه از این ماده معدنی در علوم مهندسی، نظری و تکنولوژی های گوناگون مانند تکنولوژی های فرآوری استفاده می کنند.

سنگ سیلیس دارای مقاومت و خواص و کاربردهای گوناگون و بسیار بالایی است و همین امر موجب شده این سنگ یکی از پرمصرف ترین سنگ ها در طبیعت باشد.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.