برگزاری آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی در مشهد

آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد.

محمد حسین زاده،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی گفت: نگاه زن در تفکر غربی نگاه ابزاری و کالا محور است، این مسیری که غرب در قرن‌های اخیر در این خصوص پیموده و نتیجه اش از هم پاشیده شدن بنیان خانواده در غرب شده است.

او افزود: غرب همه تلاشش را انجام داده است تا با از بین بردن ستون اصلی خانه یعنی مادر حریم مقدس خانواده را از بین ببرد، با از بین رفتن بنیان خانواده جامعه دچار مشکل می‌شود و این هدف اصلی غرب در این دوران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:  اما در نگاهی که دین اسلام و انقلاب اسلامی به زن دارد، نه تنها به زن به عنوان عنصر منفعلِ جنس دوم نگاه نمی‌کند بلکه نگاهی ارزشمند به آن‌ها دارد.

سلطانی دبیر اجرایی جشنواره نیز با بیان اینکه جشنواره با هدف توجه به نویسندگان نو قلم برگزار شد گفت: فراخوان این جشنواره از اوایل مهر ماه آغاز شد و بیش از ۴۰۰ شرکت کننده تا پایان آبان ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

او با بیان اینکه این جشنواره در شش محور اصلی برگزار شده است افزود: محور‌های این جشنواره بیان کننده جایگاه الگویی زن در اجتماع، خانواده، فرهنگ، تاریخ سازی، جهاد پایداری و هنر و رسانه است.

او تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از میان ۴۰۰ آثار شرکت کننده در این جشنواره سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در پایان این مراسم، از کتاب بانوی ایرانی که مجموعه چاپ شده‌ای از آثار برگزیده شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره بود رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.