بهره برداری از ۱۷۱ طرح در ایام دهه فجر ملایر

فرماندار ملایر گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۱۷۱ طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طرح‌های آماده بهره برداری شامل طرح‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و خدماتی است که افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: افتتاح طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بخش خصوصی را از شاخص‌ترین طرح‌ها در دهه فجر امسال است که با اجرای طرح توسعه این شرکت، سهم ملایر از بازار تولیدی منسوجات لاستیک کشور از ۳۵ درصد به بیش از ۵۵ درصد می‌رسد.

فرماندار ملایر اظهار داشت: سایت کیان‌وینسا که سال‌ها تعطیل شده بود، احیا و به سایت پرتوانگاری محصولات کشاورزی تغییر یافت و توافق‌های لازم و قرارداد‌ها با سازمان انرژی اتمی امضا شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه راه‌اندازی این سایت برای ملایر به واسطه جهانی شدن انگور و میزان تولید بالای این محصول، حیاتی است گفت: محصولات کشاورزی را با فناوری‌های نوین پرتوانگاری خواهیم کرد و با این کار در کیفیت این محصولات تاثیر گذار خواهیم شد.

او افزود: با پرتوانگاری می‌توانیم سهم این شهرستان را در تازه‌خوری میوه‌ها و صادرات به شکل خاصی ارتقا دهیم.

سلمان اسماعیلی گفت: طبق تدابیر دولت سیزدهم، کسری بودجه نخواهیم داشت و با اختصاص اعتبارات و عبور از فصل سرما، ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح‌های بزرگی که سال‌ها معطل مانده بود، آغاز می‌شود گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر از جمله این طرح‌ها است که پس از پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو در دست اجرا است.

اسماعیلی ادامه داد: چهار بانده محور ملایر-آورزمان- نهاوند، راه‌آهن همدان- ملایر و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی از دیگر طرح‌هایی است که در دست اقدام است و به‌تازگی ۱۷ هکتار زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جانمایی شده و در ردیف اعتباری بودجه قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.