ارمنستان: ایران شریکی مهم برای ایروان است

معاون نخست وزیر ارمنستان پس از سفر اخیر خود به تهران، ایران را کشور دوست و همسایه و شریکی مهم برای کشورش عنوان کرد.

دولت ارمنستان در بیانیه‌ای درباره سفر مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان به تهران و شرکت وی در هفدهمین نشست کمیته پیگیری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اعلام کرد: در این نشست، گرگوریان اشاره کرد که ایران کشوری دوست و شریکی مهم برای ارمنستان است و وی از استقبال گرم طرف ایرانی تشکر و بر اهمیت رایزنی‌های منظم به این صورت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، افق‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ارمنستان و امکانات توسعه همکاری در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل در این نشست بررسی شد و دو طرف درباره مهیا کردن شرایط مناسب برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از جمله در چارچوب اتحادیه اوراسیا بحث و تبادل نظر کردند.

هفدهمین نشست کمیته پیگیری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان روز سه شنبه برگزار شد و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در این نشست تاکید کرد که با وجود عزم و اراده جدی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور، تمام مشکلات موجود در این زمینه قابل برطرف شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
تمامی ناراحتی علی اف اینه که ایران دست جمهوری به اصطلاح آذربایجان راازنخجوان کوتاه کرده وعملا دیگرنخجوان جدامانده واگربخواهددسترسی داشته باشدبه نخجوان بایدازراه ترانزیت ایران راه پیداکندبه نخجوان ودرطول تاریخ ایرانیها باارامنه مشکل خاصی نداشتند همانطورباآذریهای عزیزاین علی اف است که بازیچه اردوغان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
تا جایی که یادمه مردم ارمنستان با ایران رابطه خوبی دارن همینطور مردم آذربایجان به جز دولت آذربایجان. باید خانات قفقاز یا همون جمهوری جعلی آذربایجان به ایران برگرده، کاری که شاهان و سلسله های بی لیاقت قاجار نتونستن انجام بدن ما میتوانیم انجامش بدیم، استان آذربایجان شمالی متعلق به ایران همینطور بحرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
ارمنستان همسایه خیلی خوبیه تا نسبت به آذربایجان.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
تمام مرز ما با ارمنستان
مرزی سوق الجیشی است
وهیچ کریدوری نبایدبرای برقراری آذربایجان با
نخجوان ایجاد گرددوامتیازهای ارتباط ترابری بین دوقسمت جمهوری آذربایجان برای همیشه بایست
لغو گردد
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۳:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
خداییش درست گفتی
آخرین اخبار